ترکیه: آمریکا باید تحریم‌های ایران را لغو کند

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۱۷:۰۴:۱۹
کد خبر: ۸۰۷۲۴۷
ترکیه: آمریکا باید تحریم‌های ایران را لغو کند
وزیر خارجه ترکیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بی‌فایده خواند و خواستار لغو آن شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی،مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه قبل از نشست «اجلاس غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا» در رومانی درباره تحریمهای ضد ایرانی آمریکا و مصوبه آلمان، فرانسه و انگلیس برای ادامه همکاری تجاری با ایران بر پایه « INSTEX ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» گفت: با انجام مذاکرات و همکاری بیشتر این مسائل حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تحریمهای تجاری ایران نه تنها بر ایران بلکه تاثیر منفی بر اتحادیه اروپا و ژاپن و کشورهای دیگر نیز دارد. آمریکا باید تحریم های ایران را لغو کند. ترکیه مخالف تحریم کشورها است. تحریمهای آمریکا علیه ایران تاثیری نخواهد داشت و ترکیه و کشورهای اروپایی درباره این مسئله وحدت نظر دارند.

وی تاکید کرد: « ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» اقدامی مثبت است اما یک راه حل قطعی نیست.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به درخواست خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا برای دخالت کشورهای خارجی به نفع خود گفت: دخالت نیروهای بیگانه در امور داخلی ونزوئلا اقدامی مناسب نیست و بحران را عمیقتر و غیر قابل حل می کند. به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا توسط پارلمان اروپا اقدامی درست نیست و بحران را پیچیده تر می کند و ممکن است این کشور را به سوی جنگ داخلی بکشاند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز