ایندیپندنت: شاهزاده سعودی جنبشی برای تغییر نظام عربستان ایجاد کرده است

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۵:۲۴:۵۸
کد خبر: ۸۲۳۵۷۳
ایندیپندنت: شاهزاده سعودی جنبشی برای تغییر نظام عربستان ایجاد کرده است
روزنامه‌ی انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از تلاش خالد بن فرحان آل خلیفه، شاهزاده خارج‌نشین سعودی برای تغییر نظام حکومتی در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایندیپندنت، شاهزاده «خالد بن فرحان آل خلیفه» که بیش از یک دهه است از عربستان گریخته و هم‌اکنون در آلمان اقامت دارد، یک جنبش مخالف برای تغییر نظام پادشاهی درعربستان سعودی تأسیس کرده است.

این شاهزاده مخالف سعودی به ایندیپندنت گفته است که به دنبال ایجاد چشم‌اندازی و نظام «پادشاهی مشروطه» در عربستان سعودی است که در آن برای تعیین نخست‌وزیر و کابینه دولت، انتخابات برگزار و با نقض حقوق بشر و ظلم در این کشور مقابله شود.

به گفته این روزنامه، شاهزاده خالد اسم جنبش معارض خود را «جنبش آزادی ملت‌های شبه جزیره عربستان» نامیده است. قرار است این جنبش برای آن دسته از سعودی‌هایی که از کشورشان فرار کرده‌اند دسترسی به وکیل و مترجم فراهم کرده و و شرایط را برای آن‌ها جهت دسترسی به رسانه‌ها فراهم کند.

این شاهزاده سعودی گفته است که ایده ایجاد چنین جنبشی به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی مقتول در کنسول‌گری سعودی در استانبول و حمله ریاض به منتقدان خود در گوشه و کنار جهان شکل گرفته است.

خالد بن فرحان در این ارتباط گفته است: «سعودی‌ها در پادشاهی عربستان سعودی، به یک نظام جدید همانند کشور‌های دموکراتیک دیگر نیاز دارند؛ نظامی که مردم در آن، حق انتخابِ دولت و ایجاد عربستان جدید را داشته باشند».

او گفت که در خصوص نظام قضایی، حقوق بشر و بازجویی در عربستان چشم‌اندازی برای خود چشم‌اندازی دارد، ولی در مقطع فعلی نیاز به این هست که بر روی قانون اساسی و تحرکات برای کمک به سعودی‌ها در اروپا تمرکز شود.

شاهزاده معارض سعودی افزود خاندان حاکم سعودی در نظام جدید به عنوان سران نمادین همانند آنچه که در انگلیس هست، باقی خواهند ماند و این مردم است که قدرت را در دست خواهند گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز