رای الیوم: الفیاض حامل پیام مهم عربستان سعودی برای اسد بود

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۹:۵۶:۵۲
کد خبر: ۸۳۴۲۹۶
رای الیوم: الفیاض حامل پیام مهم عربستان سعودی برای اسد بود
روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه پیام مهم عربستان سعودی برای دمشق را به او رساند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه اینترنتی رای الیوم در مطلبی نوشت: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دمشق فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق، را به حضور پذیرفت. الفیاض، حامل پیام‌های مهمی است و آن گونه که او را می‌شناسیم وی مردی کم‌سخن و آرام است. اما در عین حال ماموریت‌های خطرناکی بر عهده دارد و مرد معادلات است که نقش و ماموریت او فراتر از مسائل داخلی عراق است. الفیاض در سال‌های گذشته چندین پیام از واشنگتن به اسد رساند.

به نوشته این روزنامه، در دیدار دیروز الفیاض در دمشق، اظهارات وی و اسد درباره این دیدار و علل آن در چارچوب اظهارات معمولی بود.

رای الیوم از منابع نزدیک به الفیاض در بغداد درباره ماهیت ماموریت وی در دمشق سوال کرد. منبع محافظه‌کاری در این‌باره گفت الفیاض مسائل فراوان و حساسی را بررسی کرد و اعلام این مسائل به زمان نیاز دارد. این منبع درباره اینکه آیا آمریکا یا طرف دیگری الفیاض را برای اسد اعزام کرد، گفت مسئله به کشور‌های خلیج (فارس) مربوط می‌شود. این منبع به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

این روزنامه فرامنطقه‌ای در ادامه نوشت: از این سخن چنین می‌توان نتیجه گرفت که الفیاض حامل پیام مهم عربستان سعودی برای اسد است؛ به ویژه آن که عربستان در مدت اخیر تا اندازه زیادی سیاست در‌های باز را در قبال بغداد اتخاذ کرد و به برقراری روابط حسنه با مسئولان عراقی اهمیت می‌دهد.

در انتهای این مطلب آمده است: احتمالا مذاکرات صمیمانه‌ای با میانجیگری عراق میان دمشق و ریاض آغاز خواهد شد و این مسئله به ماهیت پاسخ‌هایی که الفیاض از اسد دریافت کرد، بستگی دارد. اگر طبق گفته این منبع، مسائل مهمی وجود دارد که بعدا اعلام خواهد شد، به نظر می‌آید روند مذاکرات مثبت بوده است.

 

نظر شما