تنها راه حل مسأله فلسطین از نگاه پادشاه اردن

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۵:۴۳:۱۴
کد خبر: ۸۳۵۱۲۹
تنها راه حل مسأله فلسطین از نگاه پادشاه اردن
پادشاه اردن معتقد است که هیچ راه حلی برای موضوع فلسطین جز از طریق تشکیل دو کشور وجود ندارد، راه حلی که ایجاد کشور مستقل فلسطین را در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی تضمین کند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، عبدالله دوم در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس این کشور گفت: اردن نخواهد پذیرفت که به دلیل مواضع اش در قبال مساله فلسطین و قدس تحت فشار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد که سفر اخیرش به شماری از کشورهای عربی و اروپایی روی موضع اردن در قبال مساله فلسطین و همکاری با طرف های فعال برای تحقق صلح عادلانه و دائم متمرکز بود.

این در حالی است که رسانه ها از قریب الوقوع بودن اعلام طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داده اند.

روزنامه 'واشنگتن پست' یکشنبه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تشکیل کشور فلسطین در طرح صلح دولت آمریکا بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها وجود ندارد و به فلسطینی ها به جای 'حاکمیت'، 'خودمختاری' داده می شود.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال، بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز