ماجرای دعوت از احمدی نژاد برای افطاری باهنر

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۸:۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۴۵۷۸۸
ماجرای دعوت از احمدی نژاد برای افطاری باهنر
محمد رضا باهنر در مصاحبه مفصل در مورد کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰، ماجرای دعوت از احمدی نژاد به افطاری باهنر و برجام صحبت کرد که بخش هایی از آن را می خوانید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از شفقنا، محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین معتقد است: هیچ قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را ندارد. وی همچنین با توضیح جزییات دیدار اخیر خود با محمود احمدی نژاد این دیدار را مرسوم دانسته و در مورد برجام نیز می گوید:برخی ها این روزها عنوان می کنند برجام را از روز اول قبول نداشتیم؛ در واقع این طور صحیح نیست. برجام یک قدم خیلی خوبی بود و ما را یک قدم به جلو برد.اروپایی ها باید قانون شکنی و بد عهدی آمریکا را جبران کنند. بنابراین ما قدم های نرم مان را شروع کردیم، به برجام متعهدیم و در برجام می مانیم اما به همین نسبتی که آنها بخواهند کمک کنیم با آنها راه می آییم والا مسیرهای آینده مان را مشخص می کنیم. او همچنین در مورد تهدیدات آمریکا می افزاید: ترامپ عشقش این است که دور بعد هم رییس جمهور شود. حالا دنبال یک راهی است که ببینید کدام راه می تواند بیشتر آرای او را زیادتر کند اما قطعا جنگ آرای او را زیاد نمی کند

*برخی رسانه ها از شما به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ یاد می کنند. نظر شما چیست؟ آیا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ای دارید؟

شخصا هیچ قصدی برای کاندیداتوری ندارم. نه برای ریاست جمهوری و نه برای مجلس.

*چرا؟

یک بار من شوخی کردم و گفتم اینقدر کاندیدا ما زیاد داریم که می توانیم تعدادی هم صادر کنیم. شخصیت های زیادی هستند.ولی وضیت طوری شده که مثلا اگر صلاحیت ها را بررسی کنند یکهو ۱۰۰۰ نفر می آیند برای ریاست جمهوری ثبت نام می کنند. یا حتی مجلس. ما در مجلس ۲۹۰ کرسی نمایندگی  داریم ولی به عنوان مثال پارسال ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند. امسال از ۱۲ هزار تا هم بیشتر خواهد شد.

*پس در واقع قصدی برای حضور ندارید؟

نخیر.

*نظر خودتان در مورد کاندیداها چیست؟ حالا از طرف اصولگرایان؟

اولا از حالا زود هست ثانیا اگر هم قرار باشد به کاندیدایی برسیم باید با مجموعه دوستان بنشینیم بحث کنیم ، کاندیداها همینطوری که زیاد هست و مشکلی هم ندارند. ولی در مورد چهره ها ما اصلا در حال حاضر اظهار نظر نمی کنیم.

*پیش بینی هم از دولت بعدی ندارید؟

نه فعلا زود هست.

*اخیرا یک سری اخبار در رسانه ها منتشر شده در مورد دیدار افطاری شما با آقای احمدی نژاد. اگر صلاح می دانید موضوع را بیان فرمایید.

دو اتفاق پشت سر هم افتاد. یک اتفاق قبل از اینها بود. همسر همشیره من آقای ثمره هاشمی از روحانیون جلیل القدر کرمان بودند و ایشان فوت شدند. پدر آقایان ثمره هاشمی که مشاور و دستیار آقای احمدی نژاد بودند. به هر حال این افراد همشیره زاده من هستند. ما جلسه ختم در کرمان داشتیم که اقای احمدی نژاد هم تشریف آورده بودند. آنهم به خاطر ثمره هاشمی نه به خاطر باهنر. خب طبیعی است که احترام می گذاریم دعوتشان کردیم احوالپرسی کردیم.این داستان گذشت. تهران هم جلسه ختم گرفتیم باز آقای احمدی نژاد تشریف آوردند از اول تا آخر مراسم راهم حضور داشتند. مهمانی های جامعه اسلامی مهندسین هم که ۱۰، ۱۵ سالی است برگزار می شود ما از همه مقامات دعوت می کنیم. اعضای دولت. همه دولت ها را. اعضای مجلس بلااستثنی چپ و راست هم فرقی ندارد. اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم دعوت می کنیم. باز استثنا ندارد. آقای احمدی نژاد که من را در جلسه ختم دید گفت این دعوت جلسه افطاری جامعه مهندسین جدی هست یا نه؟ منم گفتم من دعوتنامه فرستادم اگر تشریف بیاورید خوب هست، که آمدند.

*به عنوان رییس دولت سابق؟

نه. به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام.

*گفته می شود آقای ناطق نوری همزمان با ورود آقای احمدی نژاد از جلسه خارج شده بود؟

آقای ناطق از همان اول که می خواستند بیایند گفته بودند یک مراسم دیگری هم هست که باید بروند جای دیگری ولی گفتند که برای جلسه شما می آیم. بعد هم که ایشان محبت کردند و تشریف آوردند گفتند من برای سخنرانی می مانم اما برای افطاری باید بروم. بعد که آقای احمدی نژاد آمد ایشان همان لحظه تصمیم گرفتند بروند حالا اینکه حضور آقای احمدی نژاد، رفتن آقای ناطق را به جلو انداخت یا نه را نمی دانم. در هر صورت ایشان قرار نبود از اول برای افطاری بماند بعد نیم ساعتی نشستند و رفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز