جاسوسی های امارات و عربستان کار دست پمپئو داد

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۳:۱۰:۵۰
کد خبر: ۸۴۸۶۳۶
جاسوسی های امارات و عربستان کار دست پمپئو داد
گروهی از نمایندگان مجلس آمریکا در نامه‌ای به مایک پمپئو نگرانی خود را از ارسال تجهیزات وفن آوری‌های پیشرفته جاسوسی به عربستان سعودی و امارات ابراز کردند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شبکه الجزیره انگلیسی روز دوشنبه گزارش داد: نمایندگان مجلس آمریکا در این نامه به مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کردند که ارسال تجهیزات پیشرفته جاسوسی درحمایت از دولت‌هایی که حقوق بشر را با فن آوری‌های پیشرفته نظارتی نقض می‌کنند، باید متوقف شود.
در روزهای اخیر تشدید اختلافات بین ایران وآمریکا، شکاف در کاخ سفید را نمایان ساخته است؛ اختلافاتی بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی خود که پیشتر به دلیل شرایط عادی به بیرون درز نکرده بود.
روزنامه های «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» هر روز ابعاد جدیدی از این اختلافات را انعکاس می دهند. بخش قابل توجهی از این اختلاف نظرها پس از تشدید تنش ها بین تهران و واشنگتن خود را نشان داده که به ابزارهای متفاوت آنها در مواجهه با ایران برمی گردد.
رسانه های مذکور در بیان برخی اختلاف نظرها بین ترامپ با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی تاکید می کنند که بولتون و پمپئو در پی افزایش تنش‌ های نظامی با جمهوری اسلامی هستند اما ترامپ دیدگاهی متفاوت دارد. از نگاه این رسانه ها و همچنین تحلیلگران سیاسی، در صورت تداوم چنین روندی در کاخ سفید احتمال کنار گذاشتن این افراد دور از ذهن نیست.
نامه اخیر نمایندگان آمریکا فشار را بر گروه جنگ طلب کاخ سفید افزایش می دهد و ممکن است پمپئو را ناچار به بازاندیشی و تغییر در برخی رفتارهای سیاسی خود مخصوصا در قبال ایران کند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز