علت شرم کیم جونگ اون در اولین دیدارش با ترامپ چه بود؟

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۵:۲۷:۴۸
کد خبر: ۸۴۹۰۴۹
علت شرم کیم جونگ اون در اولین دیدارش با ترامپ چه بود؟
دستیار سابق رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره علت عصبی شدن کیم جونگ اون قبل از اولین نشست با دونالد ترامپ توضیح داد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، دستیار سابق مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت علت اینکه کیم جونگ اون قبل از اولین اجلاس سران با دونالد ترامپ در سنگاپور در ماه ژوئن ۲۰۱۸ عصبی بود به این خاطر بوده است که شرم داشته چرا به قدر کافی به زبان انگلیسی تسلط ندارد.

به نقل از نشریه  تایمز کره، "کیم جونگ اون" در این مورد با "مون جائه این" در طی نشست بین کره‌ای در مرز بین کره شمالی و کره جنوبی در تاریخ ۲۷ آوریل صحبت کرده بود.

رهبر کره شمالی همچنین گفته بود زبان آلمانی را بهتر از انگلیسی صحبت می‌کند.

سران کره شمالی و آمریکا پس از کش‌ و قوس‌های فراوان برای نخستین بار در خردادماه سال گذشته  با هم به گفتگو نشستند. این اولین باری بود که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کرد. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند.

از این رو، بسیاری از تحلیلگران این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کره شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با آمریکا را نیز «مذاکره‌ای از موضع قدرت» می‌دانند.

اکنون پس از دومین دیدار رسمی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام بسیاری از ناظران سیاسی با اشاره به اقدامات و تحرکات و اظهارات اخیر دو کشور بر این باورند که علی‌رغم ادعای رئیس‌جمهور و مقامات ارشد آمریکا مذاکرات بین دو کشور به بن‌بست رسیده و کره شمالی بدون لغو کامل تحریمهای آمریکا دست به خلع سلاح هسته‌ای خود نخواهد زد.

 

نظر شما