نوشیدنی فوق العاده که قاتل فشارخون و کلسترول است

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۶:۰۲:۲۸
کد خبر: ۸۵۶۵۴۵
نوشیدنی فوق العاده که قاتل فشارخون و کلسترول است
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف آب گوجه فرنگی منجر به کاهش فشارخون بالا و کلسترول در افرادی می‌شود که در معرض بیماری قلبی قرار دارند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف آب گوجه فرنگی منجر به کاهش فشارخون بالا و کلسترول در افرادی می‌شود که در معرض بیماری قلبی قرار دارند.

محققان دانشگاه توکیو تأکید می‌کنند، افرادی که آب گوجه فرنگی مصرف می‌کنند حتما باید از مصرف نمک با آن خودداری کنند.

پژوهشگران در این بررسی ۴۸۱ مرد و زن را مورد آزمایش قرار دادند؛ جنسیت، سن، وزن و وضعیت سلامتی آن‌ها از جمله معیار‌های مورد بررسی در این پژوهش بود.

دانشمندان ژاپنی تأکید می‌کنند، مصرف ۲۰۰ میلی‌لیتری آب گوجه فرنگی بدون نمک به میزان قابل توجهی منجر به کاهش فشارخون بالا و سطح کلسترول می‌شود.

متخصصان همواره مصرف گوجه فرنگی را به بیماران مبتلا به درد‌های مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند؛ علاوه براین گوجه فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

براساس یافته‌های منتشر شده در مجله Food Science and Nutrition، اثرات مفید مصرف آب گوجه فرنگی در میان مردان، زنان و گروه‌های سنی مختلف مشابه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز