خشونت خانوادگی موجب برکناری سرپرست پنتاگون شد

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۱:۰۱:۲۰
کد خبر: ۸۶۰۲۲۱
خشونت خانوادگی موجب برکناری سرپرست پنتاگون شد
تارنمای هیل روز چهارشنبه نوشت، با کناره گیری « پاتریک شاناهان» از سرپرستی وزارت دفاع آمریکا برخی از سناتورهای جمهوری خواه این کشور، دولت دونالد ترامپ را به پنهان کاری در پرونده خشونت خانوادگی وی متهم کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از هیل، شاناهان در حالی از سرپرستی وزارت دفاع آمریکا کناره گیری کرد که وی پیش از این پرونده خشونت خانوادگی داشته است.

«سناتور جیمز اینهوف» رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا با انتقاد از برکناری سرپرست پنتاگون گفت، من هیچ اطلاعی از جزئیات توافق‌های ترامپ با شاناهان در این مورد ندارم و این خبر را از خبرنگاران شنیدم.

اینهوف گفت: ظاهراً ترامپ نگران بوده که اتهامات شاناهان در مورد خشونت خانوادگی در فرایند تأیید او به عنوان وزیر دفاع اخلال ایجاد کند.

«سناتور لیندزی گراهام» یکی از دوستان و متحدان ترامپ نیز در این باره گفت، من در جریان شایعات خشونت خانوادگی وی بودم اما تا کنون جزئیاتی در این خصوص به من ارائه نشده است.

به گزارش شبکه تو اس ای تودی، شاناهان در سال ۲۰۱۰ به علت ضرب و شتم همسرش بازداشت شد و پرونده شکایت همسر وی همچنان در حال رسیدگی است.

روزنامه واشنگتن پست نیز با انتشار خبر کناره گیری شاناهان گزارشی از خشونت خانوادگی وی در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد.

پس از آنکه ترامپ رئیس جمهوری امریکا در توییتی کناره گیری وی را از سرپرستی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، شاناهان در پیامی نوشت: علت کناره‌گیری این بوده که نمی‌خواسته فرزندانش یک فصل وحشت آور را در زندگی خود تجربه کنند.

وی افزود: بسیار تأسف انگیز است که یک موضوع شخصی و خانوادگی مربوط به خیلی وقت پیش در فرایند ناقص و گمراه کننده ارائه شده است. من از فرصتم برای اینکه وزیر دفاع باشم استقبال می‌کردم اما نه به قیمت اینکه پدر خوبی نباشم.

 

نظر شما