با مصرف این خوراکی ها در تابستان لاغر شوید

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۳:۵۶:۵۵
کد خبر: ۸۷۰۴۳۴
با مصرف این خوراکی ها در تابستان لاغر شوید
فصل تابستان به علت افزایش فعالیت ها و تفریح های تابستانی، فرصتی مناسب برای کاهش وزن اضافه ای است که اکثر مردم در بقیه فصول سال به ویژه زمستان پیدا می کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ازدست دادن وزن اضافه، طبعاً از طریق پرهیز از خوردن غذاهای آماده و فست فود و نوشیدنی های گاز دارو شیرین و استفاده از غذاهایی با کالری پایین و سرشار از آب و فیبر امکان پذیر است.

پایگاه "وسب مید" با پرداختن به توصیه های کارشناسان تغذیه، گزارشی درباره مهم ترین غذاهایی که کالری پایین دارند و در فصل تابستان برای کاهش وزن می توان از آن استفاده کرد، منتشر کرد.

دراین گزارش به نوشیدن آب فراوان در تابستان هم توصیه شده است.

گوجه فرنگی و فلفل

این دو ماده غذایی از جمله سبزیجات دارای رنگ روشن هستند که بسیاری از مواد و عناصر طبیعی لازم برای سلامت بدن را دارا هستند و استفاده به وفور از آن ها باعث چربی سوزی و کاهش کالری هایی می شود که فرد روزانه دریافت می کند.

توت

انواع مختلف توت دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به حفظ سلول های بدن کمک می کند و منبع غنی از فیبر نیز به شمار می رود.

ماست : از فرآورده های شیر به شمار می رود و نوع کم چرب آن ، دارای مقادیر زیادی از کلسیم و پروتئین است و به کاهش وزن نیز کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که خوردن فرآورده های شیر کم چرب و ماست از جمله رژیم غذایی کم کالری است که می تواند درعین حال که به کاهش وزن کمک می کند، موجب تقویت استخوان ها و حفظ احساس رضایت نیز شود.

بهتر است به جای خوردن بستنی که مردم در فصل تابستان از آن استقبال می کنند، از بستنی میوه ای استفاده کرد زیرا کالری پایین دارد.

لوبیا : یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی گیاهی به شمار می رود و جایگزین عالی برای گوشت و منبعی خوب از پروتئین است. همچنین دارای فیبر بالا و کالری پایین است.

انبه : این میوه اشتهاآور سرشار از فیبر و پتاسیم و ویتامین آ و سی است و می توان آنرا به همراه سالاد و کیک و ماست استفاده کرد.

علاوه بر خوردن این غذاها، نوشیدن آب زیاد در گرمای تابستان نیز توصیه می شود زیرا در روزهای گرم تابستان، هیچ چیز مانند یک لیوان آب نمی تواند تشنگی را رفع کند، ضمن اینکه آب اصلاً کالری ندارد.

برای نوشیدن آب، نیازی نیست که حتما تشنه باشید، در فاصله های معین آب بنوشید، به جای آب می توان از آب میوه های طبیعی و آب سبزیجات نیز استفاده کرد.

 

نظر شما