خطر درگیری آمریکا و روسیه در دریای سیاه؛ اگر جنگ دربگیرد چه کسی پیروز می شود؟

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۰۶:۲۲:۵۱
کد خبر: ۸۸۳۷۴۴
خطر درگیری آمریکا و روسیه در دریای سیاه؛ اگر جنگ دربگیرد چه کسی پیروز می شود؟
کارشناس نظامی آمریکایی با هشدار در باره خطر جدی درگیری آمریکا و روسیه در دریای سیاه، به پیش بینی نتیجه درگیری احتمالی این دو کشور پرداخته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از نشنال اینترست، لیل گلدشتاین، کارشناش نیروی دریایی آمریکا هشدار داده که اوضاع در جهان همچنان پرتنش است و خطر درگیری بین روسیه و ایالات متحده، به عنوان مثال در دریای سیاه کاملاً واقعی است.

وی در مقاله ای به پیش بینی نتیجه جنگ احتمالی بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در دریا پرداخته است.

گلدشتاین خاطرنشان کرده، واشنگتن همچنان اوضاع را تشدید و درجه تنش با مسکو را با ترتیب دادن تمرینات اوکراین و ناتو در امتداد مرزهای روسیه بالا می برد.

وی پیش بینی کرده که در صورت درگیری، نیروهای ناتو ارزش واقعی نظامی نخواهند داشت. در نخستین ساعات جنگ، روسیه این نیروها را نابود خواهد کرد، بنابراین ایالات متحده خیلی خوش شانس است که براساس کنوانسیون مونتروکس، ناوهای هواپیمابر آمریکایی نمی توانند از تنگه های ترکیه عبور کنند. اگر ناوهای هواپیمابر آمریکایی در این منطقه حضور داشتند بلافاصله توسط زیردریایی های روسی، سیستم های موشکی، قایق های موشکی و هواپیمایی مستقر در دریا مجهز به موشک های ضد کشتی مافوق صوت مانند مجموعه جدید کینژال نابود می شدند.

 

نظر شما