مجری فاکس نیوز از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه حمایت کرد

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۷:۰۷:۳۴
کد خبر: ۹۰۹۲۳۵
مجری فاکس نیوز از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه حمایت کرد
مجری فاکس نیوز که روابط نزدیکی با ترامپ دارد، دستور رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در خاک سوریه را ستود و گفت کار ما مدتهاست در سوریه تمام شده است و دلیلی برای ماندن در آنجا نداریم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ "تاکر کارلسون" روز سه شنبه در برنامه خود در تلویزیون فاکس نیوز گفت: بالاخره یک بار تصمیم گرفت شد که به جای استقرار مداوم سربازان ما در خاورمیانه، آنها را به خانه برگردانند.

وی خاطرنشان کرد: ما که نه دیگر می خواهیم اسد را سرنگون کنیم و نه داعشی هست که با آن بجنگیم، چه دلیلی دارد که در سوریه بمانیم.

این مجری تلویزیونی با حمله شدید به جمهوریخواهان  و دموکرات های جنگ طلب که مخالف تصمیم ترامپ هستند، آنها را به تناقض گویی متهم کرد.

کارلسون با انتقاد از حملاتی که به ترکیه می شود، گفت:  ترکیه بخشی از ناتو است و نه کردها. حمایت از ترکیه به عنوان بخشی از ناتو، یک وظیفه است.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز قبل در توئیتی با اعلام عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، نوشت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریتشان تنها ۳۰ روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود که به نظر می رسد پس از ناکامی این نیروها در رسیدن به اهداف تعیین شده بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

آمریکا دارای ۱۹ پایگاه و نزدیک به ۶ هزار نیروی نظامی در مناطق شرق سوریه است که از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی و تجاوزکارانه با هدف حمایت از تروریست های مستقر وارد این مناطق شده اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه گفت: رئیس جمهوری برای دلجویی از یک فرد مستبد به دنبال رها کردن کردهاست.

به گزارش تارنمای هیل، نانسی پلوسی در نامه‌ای به اعضای کمیته های مجلس نمایندگان از سیاست های ترامپ برای خروج نیروهای نظامی از سوریه و رها کردن کردهای وفادار به آمریکا شدیدا انتقاد کرد.

به اعتقاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، این اقدام ترامپ می تواند به بی ثباتی در منطقه منجر شود و تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده به حساب آید.

پلوسی نماینده حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا تاکید کرد که در شرایط کنونی دموکرات ها و جمهوری‌خواهان تصمیم رئیس جمهوری را محکوم می کنند که متحدان کرد ما را در تلاش احمقانه برای جلب یک مرد مستبد رها می کند.

به گفته پلوسی، این تصمیم تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه ای ایجاد می کند و برای ایران و روسیه و همپیمانان ما پیام خطرناکی می فرستد که ایالات متحده دیگر شریک قابل اعتمادی نیست.

نیکی هیلی سفیر سابق و تندرو آمریکا در سازمان ملل متحد و یکی از حامیان خط مشی سیاسی ترامپ نیز با انتقاد از رئیس سابق خود گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای عقب نشینی از مرزهای شمالی سوریه با ترکیه به منزله رها کردن متحدان به حال خود است تا کشته شوند.

هیلی روز سه شنبه در توئیتی بر لزوم پشتیبانی از متحدان آمریکا تاکید کرده و گفته است که تنها در چنین حالتی است که می‌توان از متحدان انتظار حمایت و پشتیبانی داشت.

وی که از حامیان سرسخت سیاست های داخلی و بین المللی رئیس جمهوری آمریکا بود، افزود: کردها در مبارزه با داعش نقش مهمی ایفا کرده‌اند و اکنون خطای بزرگی خواهد بود که آمریکا مانع از کشتار آن‌ها نشود.

هیلی از ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ سفیر آمریکا در سازمان ملل بود.

 

نظر شما