طنزپردازان روس سناتور آمریکایی را سرکار گذاشتند

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۰۶:۴۸:۵۵
کد خبر: ۹۱۰۰۵۹
طنزپردازان روس سناتور آمریکایی را سرکار گذاشتند
طنزپردازان روس با معرفی خود به عنوان وزیر دفاع ترکیه، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا را سرکار گذاشتند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نشریه پولیتیکو، «الکسی استولیاروف» و «ولادیمیر کوزنتسوف» دو طنزپرداز روس که به سرکار گذاشتن مقام‌های غربی با تلفن مشهور هستند، این بار به سراغ «لیندزی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه و حامی ترامپ رفتند که در اظهارات عمومی خود موضعی تند علیه حملات ترکیه به سوریه گرفته است.

وی به رغم حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اقدام او برای خروج نظامیان واشنگتن از شمال شرق سوریه را «رها کردن بی‌شرمانه کردها» نامید و به شدت از آن انتقاد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را تهدید کرد که به خاطر حمله به این منطقه بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) موسوم به «چشمه صلح» آغاز شده است.

گراهام سناتور ایالات کارولینای جنوبی در ماه گذشته میلادی تلفن خود را برداشت و در مکالمه با وزیر دفاع ترکیه به رغم آنکه در اظهارات عمومی خود از کردها حمایت می‌کرد، آن‌ها را «تهدید» علیه ترکیه عنوان کرد.

اما او در آن لحظه نمی‌دانست فردی که آن سوی خط است در واقع «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیست، بلکه دو طنزپرداز روس هستند که او را سرکار گذاشته‌اند.

پولیتیکو در تارنمای خود نوشته است که «کوین بیشاپ» سخنگوی دفتر گراهام تایید کرده که او فریب طنزپردازان روس را خورده و گفته: ما در جلوگیری از بسیاری تلاش‌ها برای فریب سناتور گراهام موفق بوده‌ایم، اما این یکی از دستمان در رفت. آن‌ها او را گیر آوردند.

سناتور جمهوریخواه افزون بر موضوع کردها، به منافع شخصی ترامپ در پرونده یک بانک ترکیه‌ای اشاره می‌کند که ظاهرا به پرونده‌ای قضایی در آمریکا در ارتباط با «رضا ضراب» تاجر ایرانی‌تبار و موکل «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ مربوط می‌شود.

روز پنجشنبه شبکه بلومبرگ نیز در گزارشی در این باره فاش کرد ترامپ از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق خود خواسته بود تا وزارت دادگستری را برای رفع اتهام از «ضراب» تحت فشار قرار دهد.

یک دادگاه فدرال در آمریکا ضراب را به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرده است. ضراب جولیانی و «مایکل موکیسی» وزیر اسبق دادگستری را به عنوان وکیل استخدام کرده بود.
جولیانی گفته که بارها با مقام‌های آمریکایی تماس گرفته تا راه‌حلی دیپلماتیک برای پرونده ضراب پیدا کند. ترامپ از تیلرسون خواسته بود تا با جولیانی صحبت کند.
نشریه پولیتیکو نوشته است که سرکار گذاشتن گراهام که در مسائل امنیت ملی مورد اعتماد ترامپ است، نگرانی‌های درباره احتمال درز کردن مسائل مهم به بیرون را مطرح می‌کند.

گراهام به طنزپردازان روس گفته است: مشکل کردهای ی‌پ‌گ برای شما مشکل بزرگی است. من به رئیس جمهوری ترامپ گفتم که اوباما (رئیس جمهوری پیشین) در اتکا به کردهای ی‌پ‌گ اشتباه بزرگی را مرتکب شد. هرچه من نگرانش بودم روی داده است، و اکنون ما باید اطمینان حاصل کنیم که ترکیه از این خطر از جانب سوریه محافظت می‌شود. رک بگویم، من در مشکل ی‌پ‌گ با شما همدردی می‌کنم، رئیس جمهوری هم همینطور.

طنزپردازان روس به یک تلفن اکتفا نکردند و چند روز بعد باز به گراهام زنگ زدند. سناتور جمهموریخواه در مکالمه دوم به وزیر دفاع قلابی گفت که درباره گفته‌های او با ترامپ دیدار و گفت‌وگو کرده و افزود: ما خواهان رابطه بهتری با ترکیه هستیم. این دقیقا چیزی است که او می‌خواهد.

گراهام همچنین درباره پرونده بانک ترکیه‌ای در مکالمه دوم گفته است که ترامپ قصد دارد در مورد این بانک به اردوغان کمک کند. او همچنین به رئیس جمهوری ترکیه ابراز علاقه کرده است.

استولیاروف و کوزنتسوف معروف به لکسوس و ووان پیش از این امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا، فرماندار آمریکایی گوام، میخائل گورباچف آخرین رهبر شوروی و اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را سرکار گذاشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز