چرا ترکیه داعشی‌ها را به اروپا تحویل می‌دهد؟

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۴:۰۳:۱۵
کد خبر: ۹۲۱۵۷۱
آنکارا اعلام کرده است روز دوشنبه داعشی‌های زندانی را به کشورهایشان از جمله در اروپا تحویل می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آنکارا اعلام کرده است روز دوشنبه داعشی‌های زندانی را به کشورهایشان از جمله در اروپا تحویل می‌دهد.

تحلیل:

- براساس آمار رسماً اعلام شده ترکیه ۱۱۴۹ داعشی زندانی در ترکیه وجود دارد که بخشی از آنها اروپایی هستند. بنظر می‌رسد اقدام انکارا در گسیل این جماعت به کشورهایشان و به‌ویژه به اروپا پیش زمینه‌ای عملیاتی و تهدیدآمیز برای اروپا در خصوص تهدید کلانتر ترکیه در خصوص بازکردن راه هجوم آواراگان به اروپا در صورت عدم همکاری و همراهی اروپا با آنکارا باشد.

- اعلام خبر تحویل داعشی‌های زندانی به کشورهایشان متعاقب اعلام دستگیری همسر، برادر و داماد ابوبکر البغدادی صورت می‌پذیرد. بنظر می‌رسد آنکارا با این اقدام درصدد است تا خود را ازاتهاماتی رها سازد که بیان می‌دارند رهبر داعش طی سال‌های گذشته در منطقه تحت تصرف و اشغال این دو کشور براحتی زیست می‌کرده است.

- همچنین این اقدام ترکیه بزعم آنکارا می‌تواند به شبهات متعدد مخالفان اردوغان بویژه در داخل ترکیه مبنی بر کوتاهی آنکارا در برخورد با داعش و حتی در مواردی عدیده حمایت از این جماعت تروریست پاسخ دهد.

- ترکیه درحالی که توقع داشت در مقابل هجوم به شمال سوریه مورد حمایت جهانی قرار گیرد اما دلزده و ناراحت از این عدم حمایت اینک با توسل به شیوه هایی اینچنینی درصدد انتقام گیری از آنانی است که احساس می‌کند در خط مقدم عهده دار جنگی نیابتی از جانب آنها بوده است.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز