اتهام تازه انگلیس به روسیه، چین و ایران برای آغاز جنگ جهانی سوم

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۸:۰۴:۲۷
کد خبر: ۹۲۲۶۶۹
اتهام تازه انگلیس به روسیه، چین و ایران برای آغاز جنگ جهانی سوم
رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس، روسیه، چین و ایران را موجب به چالش کشیدن اروپا دانسته و آنها را متهم کرده که رفتارهایشان می تواند موجب وقوع تصادفی جنگ جهانی سوم شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال نیک کارتر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس با انتشار مقاله ای در روزنامه تلگراف اظهار داشته "بی پروا بودن روسیه می تواند به طور تصادفی، جنگ جهانی سوم را آغاز کند".

این مقام عالی رتبه نظامی با انتشار مقاله ای در تلگراف، مسکو ، پکن و تهران را به تلاش برای برهم زدن امنیت، ثبات و رفاه در کشورهای غربی متهم کرد.

این اولین حمله وزارت دفاع انگلیس علیه فدراسیون روسیه نیست. به گفته تحلیلگران، چنین اظهاراتی به توجیه افزایش هزینه های دفاعی و همچنین منحرف کردن جمعیت انگلیس از مشکلات داخلی کمک می کند.

ژنرال سر نیک کارتر از قدرت گرفتن ایران، روسیه و چین ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که تاکتیک‌های مورد استفاده این سه کشور می‌تواند «تصادفا» به وقوع جنگ سوم جهانی منجر شود.

اقدامات تهران، مسکو و پکن «به سادگی می‌تواند به سوءمحاسبه‌ای ناخواسته» و بروز درگیری‌های بزرگ بیانجامد.

او در ادامه نوشت است: «رقبای ما، به اساتید سوء استفاده از فضاهای میان صلح و جنگ تبدیل شده‌اند".

وی که کشورش سابقه‌ای طولانی در انجام کودتا و خرابکاری در دیگر کشورها دارد، در ادامه نوشته است: «نمی‌گویم که رقبای ما به دنبال جنگ، با تعریف سنتی آن هستند. اما رفتار بی‌ملاحظه و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی مربوط به این انواع تازه "جنگ‌افزار"، به تنش‌هایی دامن می‌زند که به سادگی می‌تواند به سوء‌محاسبه‌ای ناخواسته بدل شود.»

کارتر در نهایت خواستار افزایش حمایت از نیروهای نظامی و همچنین همکاری ارتش با شرکت‌های خصوصی فناوری، برای «حفاظت از بریتانیا» شده است.

 

نظر شما