قدردانی پوتین از کُرد‌های سوری

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۶:۴۷:۵۵
کد خبر: ۹۳۰۱۳۶
قدردانی پوتین از کُرد‌های سوری
رئیس‌جمهور روسیه بخشی از دستاورد‌های مربوط به نگرانی‌های مرزی سوریه و ترکیه را مدیون همکاری کُرد‌های سوری دانست.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کُرد‌های سوریه با پلیس نظامی روسیه در مناطق مرزی با ترکیه همکاری می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در شورای روابط ملیت‌های روسیه گفت پلیس نظامی این کشور از حمایت کُرد‌های سوری برخودار است، زیرا بر همگان مشخص است که ماموریت ارتش روسیه در این منطقه حفاظت از مردم آنجاست. پوتین افزود کُرد‌های سوری برخورد مهربانانه‌ای با پلیس نظامی روسیه داشته‌اند. او همچنین یادآور شد که روسیه خانه بسیاری از کُرد‌هاست و همواره روابط دوستانه‌ای با آن‌ها داشته است.

پوتین افزود آن‌ها متوجه این (حس نیت روسیه) هستند. پلیس نظامی روسیه در تمامی مناطق مرزی سوریه با رویکرد بسیار مهربان کُرد‌ها مواجه است. زیرا آن‌ها متوجه این حقیقت هستند که ما برای حفاظت از آن‌ها آنجا حضور داریم. رئیس جمهور روسیه همچنین بخشی از پیشرفت‌های حاصل در خصوص مسائل و نگرانی‌های مرزی ترکیه و سوریه را مدیون حمایت کُرد‌های سوری دانست.

۲۲ اکتبر، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه توافقی را در زمینه اقدامات مشترک در شمال شرقی سوریه امضا کردند و به موجب آن گشت‌زنی امنیتی مشترک میان دو کشور را در مناطق شمال سوریه آغاز کردند. این توافق پس از آن حاصل شد که ترکیه با آغاز عملیات تجاوزکارانه موسوم به «چشمه صلح» در شمال سوریه، قصد داشت نیرو‌های کُرد موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه را از مرز‌های این کشور دور کند.

نظر شما