نتانیاهو را به نشست «ناتو» راه ندادند

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۸:۲۵:۰۰
کد خبر: ۹۳۱۱۹۵
نتانیاهو را به نشست «ناتو» راه ندادند
روزنامه «هاآرتص» نوشته است که لندن به بهانه دشوار بودن فراهم کردن شرایط امنیتی، با سفر نتانیاهو به انگلیس برای شرکت در نشست سران «ناتو» مخالفت کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در حالی که روز گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای سفر به لندن همزمان با نشست سران سازمان «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) خبر داده بودند، امروز روزنامه «هاآرتص» نوشته است که این سفر به دلیل مخالفت انگلیس و عدم پاسخ مثبت سران فرانسه و آلمان، لغو شده است.

بنا بر این گزارش، مقام‌های انگلیسی به تل‌آویو اعلام کرده‌اند که درخواست سفر دیر به لندن اعلام شده و برای فراهم کردن شرایط امنیتی و وجود «مشکلات پشتیبانی»، امکان انجام این سفر وجود ندارد.

علاوه بر این، ظاهرا مقام‌های انگلیسی از اینکه نتانیاهو بار دیگر بدون اطلاع از قبل، تصمیم به سفر به لندن گرفته ناخرسند هستند. او تنها چند هفته پیش هم برای دیدار با «مایک پنس» معاون وزیر خارجه آمریکا که در انگلیس به سر می‌برد، به صورت ناگهانی اعلام کرد که به لندن می‌رود.

نتانیاهو این بار امیدوار بود در سفر به لندن، با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و در صورت امکان با سران کشورهای حاضر دیدار و در مورد ایران رایزنی کند.

هاآرتص همچنین نوشته است که تیم‌های «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به درخواست‌های مکرر تیم نتانیاهو برای هماهنگی برگزاری نشستی میان سران طرفین، پاسخ نداده‌اند.

بنا بر این گزارش، با لغو سفر نتانیاهو به لندن، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حالا امیدوار است که اواخر هفته جاری در سفر به لیسبون پایتخت پرتغال، با پامپئو دیداری داشته باشد.

نشست سران ناتو از فردا به مدت دو روز در لندن برگزار می‌شود و قرار است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم در آن حضور داشته باشد.

نتانیاهو امروز گفت روز گذشته در تماس تلفنی با ترامپ، با وی در مورد الحاق دره اردن گفت‌وگو کرده است. وی موقعیت کنونی را «فرصتی تاریخی» برای الحاق این بخش از اراضی اشغالی توصیف کرده است.

منبع:فارس

نظر شما