روایت قانونگذار آمریکایی از انگیزه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۷:۲۰
کد خبر: ۹۵۰۴۴۳
روایت قانونگذار آمریکایی از انگیزه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی
یکی از نمایندگان مجلس آمریکا با طرح احتمال ارتباط میان اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی و فرآیند استیضاح رئیس جمهوری کنونی آمریکا، انگیزه اصلی وی از این ترور را زیر سوال برد .

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛راجا کریشنامورتی نماینده دموکرات ایالت ایلینوی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که ترور سردار قاسم سلیمانی به احتمال زیاد با فرآیند استیضاح دونالد ترامپ مرتبط است.

«من متوجه شده ام که ترامپ در خیلی از توییت های خود حمله به سردار سلیمانی را همراه با مسئله استیضاح مطرح می کند که این موجب بروز ظن و سوال در مورد انگیزه های حقیقی پشت این حمله می شود.»

پیشتر روزنامه های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال خبر داده بودند که در آستانه بررسی طرح استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در سنا، دونالد ترامپ به نزدیکان خود گفته که نگران از کسب حمایت برخی از سناتورهای جمهوریخواه است. این دو روزنامه احتمال داده بودند که این دغدغه منجر به تصمیم وی در ترور شهید سلیمانی شده باشد.

عضو کمیسیون اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در این ارتباط به سی ان ان گفت: اگر انگیزه حمله به سردار سلیمانی، چنین اخباری باشد، قطعا مشکل ساز خواهد شد.

وی نسبت به انجام هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و افزود: ما نمی توانیم وارد جنگ با ایران شویم. اگر علیه حکومت ایران چنین حمله یا اقدام نظامی ای انجام دهید به جنگ نزدیکتر می شویم.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ به نزدیکان خود گفته بود که می خواهد حمایت جمهوریخواهان تندرو سنا را حفظ کند. وی به خصوص از سناتور تام کاتن نام برده بود.

شبکه ان بی سی نیوز نیز دیروز به نقل از مقام‌های بلند پایه کنونی و پیشین دولت آمریکا خبر داد که ترامپ از هفت ماه پیش و با قید و شرط ‌هایی، مجوز ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را داده بود.

سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز