افشای ابعاد جدیدی از اوکراین گیت همزمان با محاکمه ترامپ در سنا

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۲۱:۴۶:۵۹
کد خبر: ۹۵۴۹۷۸
افشای ابعاد جدیدی از اوکراین گیت همزمان با محاکمه ترامپ در سنا
فایل صوتی جدیدی که شبکه خبری ای‌بی‌سی به آن دست پیدا کرده ابعاد جدیدی از اوکراین گیت را افشا می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» به یک فایل صوتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار اخراج سفیر پیشین آمریکا در اوکراین شده است.

بر اساس این فایل صوتی، ترامپ در یک جمع کوچک با حضور «لو پارناس» و «ایگور فرومن» که از دستیاران «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ هستند، خواستار اخراج «ماری یوانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین می‌شود.

این فایل در تضاد با اظهارات قبلی ترامپ است که مدعی شده بود لو پارناس را نمی‌شناسد. لو پارناس اخیرا در یک مصاحبه اظهاراتی را مطرح کرده بود که اکنون این فایل صوتی آن را تایید می‌کند.

منابع آگاه گزارش داده‌اند که این فایل صوتی مربوط به یک ضیافت شام در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی‌سی در روز ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ است.

لو پارناس طی روز‌های اخیر به چهره‌ای جنجالی در جریان استیضاح ترامپ تبدیل شده است. ترامپ پیش از این بار‌ها مدعی شده که به هیچ عنوان او را نمی‌شناسد، اما اکنون این فایل صوتی ادعای ترامپ را به چالش کشیده است.

در این فایل صوتی ترامپ می‌گوید: از شر او خلاص شوید، فردا او را اخراج کنید، برایم مهم نیست. این کار را انجام دهید.

پیش از اظهارات ترامپ، صدای پارناس و فرومن در این فایل صوتی شنیده می‌شود که می‌گویند سفیر آمریکا در اوکراین اظهاراتی را علیه وی مطرح کرده است.

منابع آگاه به ای‌بی‌سی گفته‌اند که این فایل صوتی توسط فرومن ضبط شده است. کاخ سفید تاکنون به درخواست برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده است.

در بخشی از این فایل صوتی پارناس می‌گوید: من فکر می‌کنم مشکل اصلی این است که ما باید از شر سفیر خلاص شویم. یوانوویچ از بازماندگان دولت کلینتون است و همه جا می‌گوید «ترامپ استیضاح خواهد شد، فقط منتظر بمانید او استیضاح خواهد شد.»

یوانوویچ در نهایت ماه آوریل سال ۲۰۱۹ از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در اوکراین اخراج شد و در واکنش به اخراجش گفت که این اقدام «بی‌پایه و بر اساس ادعا‌های نادرست افرادی است که آشکارا انگیزه‌های سوال برانگیزی دارند».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز