اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا در خاورمیانه شدت یافت

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۱:۱۸:۵۱
کد خبر: ۹۶۲۶۳۰
اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا در خاورمیانه شدت یافت
افزایش شمار مبتلایان به ویروس "کرونا" در امارات موجب شده که کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه کنترل و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری خطرناک را شدت دهند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت امارات، تاکنون هفت مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

این وزارتخانه که پیش از این اعلام کرده بود یک خانواده پنج نفره چینی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، روز شنبه از ثبت 2 مورد دیگر ابتلا به این ویروس که تبعه کشورهای چین و فیلیپین هستند، خبر داد.

وزارت بهداشت امارات در بیانیه ای از تلاش های خود برای جلوگیری از شیوع این ویروس در این کشور را افزایش داده و آموزش های لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا از طریق رسانه‌ها و تبلیغات الکترونیکی را گسترش داده است.

سازمان هواپیمایی امارات نیز در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام پروازهای خود به مقصد چین به استثنای پکن را از پنج فوریه (۱۶ بهمن) تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

امارات پیشتر تمامی پروازهای ورودی و خروجی به شهر "ووهان " به عنوان مرکز اصلی ویروس کرونا در چین را از تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) لغو کرده بود.

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که مسافران پروازهای پکن در فرودگاههای این کشور را تحت معاینه و آزمایش های دقیق پزشکی قرار می دهد و چنانچه مورد مشکوکی وجود داشته باشد به آنها اجازه ورود نخواهد داد و آنها را قرنطینه خواهد کرد.

اردن  

دولت اردن هفته گذشته 55 دانشجوی خود را از چین به امان بازگرداند و اعلام کرد که اقدامات بهداشتی و انجام آزمایش‌های پزشکی لازم برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی اردن ( پترا ) این دانشجویان پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی امان برای انجام آزمایش های پزشکی به بیمارستان دولتی " البشیر" منتقل شدند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.

در همین حال " حکمت ابوالفول "  دبیر کل وزارت بهداشت اردن گفت: دانشجویان اردنی بازگشته از چین همگی در سلامت کامل هستند، اما با این حال آنها برای قرنطینه و انجام آزمایش‌های پزشکی مربوطه به بیمارستان منتقل می شوند تا با پس از آن با نظر پزشکان متخصص از بیمارستان مرخص شوند.

شرکت های هواپیمایی اردن تمام پروازهای خود به مقصد چین را لغو کرده‌اند.  

عربستان سعودی

گرچه در ابتدا گفته شد یک تبعه هندی در عربستان به ویروس کرونا مبتلا شده و سپس فرار دو  تبعه دیگر هندی از محل قرنطینه بیماران در یکی از شهرهای عربستان خبر ساز شد، اما مقام های بهداشتی عربستان با تکذیب این اخبار اعلام کردند تاکنون مورد ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت نشده است.

مقامات بهداشتی عربستان در روزهای گذشته در برنامه های مختلف تلویزیونی حاضر شدند و به مردم اطمینان دادند که مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده و تلاش‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری و مقابله با این ویروس شدت یافته است.  

بر اساس اعلام مسئولان شرکت هواپیمایی عربستان، خطوط هوایی این کشور همه پروازها از ریاض، جده و مدینه را به شهر " گوانگجو " چین تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

عمان

وزارت بهداشت عمان نیز با تاکید بر اینکه تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده، از اتخاذ تمهیدات لازم و آمادگی این وزارتخانه برای جلوگیری از ورود افراد مبتلا به این ویروس به عمان خبر داد و اعلام کرد که هماهنگی های لازم در این خصوص با همه دستگاههای دولتی انجام شده و کلیه گذرگاههای مرزی این کشور اعم از زمینی ، هوایی و دریایی تحت کنترل ماموران وزارت بهداشت عمان قرار دارد .

این وزارتخانه با اشاره به اینکه افرادی از مکان های آلوده به ویروس از جمله چین به این کشور سفر می کنند، به مدت 14 روز قرنطینه و تحت مراقبت های بهداشتی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: طی هماهنگی با شرکت هواپیمایی عمان از دوم فوریه 2020  تمام پروازها از این کشور به چین لغو شده است.

کویت

وزارت بهداشت کویت نیز امروز ( دوشنبه ) در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است .

دکتر " عبداله السند " سخنگوی وزارت خارجه کویت نیز در بیانیه مطبوعاتی که در رسانه های این کشور منتشر شد، افزود: این وزارتخانه بصورت مستمر اجرای برنامه های پیشگیرانه در نظر گرفته شده را زیر نظر دارد و برای تامین سلامتی مردم با تمام دستگاههای اجرایی هماهنگ است.

پیش از این در شبکه های اجتماعی خبری  از ابتلای یک فرد در کویت به ویروس کرونا منتشر شده بود که مقامات بهداشتی این کشور با تکذیب این خبر از مردم خواستند اخبار را از طریق منایع رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند.

قطر

وزارت بهداشت و درمان قطر نیز با اعلام اینکه تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده، اضافه کرد: از 24 ژانویه کلیه مسافرانی که از چین به دوحه سفر کرده‌اند، قبل از عزیمت و پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی " حمد " در دوحه مورد معاینه قرار گرفته اند.

" اکبر الباکر " رییس اجرایی شرکت هواپیمایی قطر در بیانیه ای تاکید کرد که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، کلیه پروازهای قطر به چین از سوم فوریه تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

سوریه

وزارت بهداشت سوریه نیز تاکید کرد: تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت کنترل دولت دمشق ثبت نشده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای، با اشاره به اینکه اقدام های لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق تحت کنترل دولت سوریه انجام شده ، تصریح کرد: پس از شیوع این بیماری در چین، کنترل و نظارت های بهداشتی بر گذرگاههای مرزی هوایی و زمینی شدت یافته و کلیه افراد و گروههایی که به سوریه وارد می شوند تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند.

یک منبع درمانی در شمال سوریه  نیز اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود ویروس کرونا در حومه حلب را غیر واقعی دانست و گفت: بسیاری از ساکنان این منطقه در طول سال به دلیل سرماخوردگی شدید و آنفلوانزا جان خود را از دست می دهند.  

پیش از این برخی افراد در صفحات شبکه های اجتماعی از ثبت سه مورد مرگ به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان " الباب شرقی " حلب و مبتلا شدن 2 نفر در بیمارستان شهر دمشق خبر دادند که منبع یاد شده این اخبار را تکذیب کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز