لباس هایی که بیمارتان می کنند !

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۲۱:۵۹:۵۳
کد خبر: ۹۸۰۹۴۶
در این بخش به چند مورد رایج از اشتباهات لباس پوشیدن در زنان اشاره می کنیم که با رعایت نکردن آن ها به بدن خود آسیب خواهید زد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ در این مقاله قصد داریم که به شما یادآوری کنیم نباید بیش از حد درگیر مد و فشن شوید . شما می توانید تا جایی این موارد را انجام دهید که به سلامتی تان آسیب وارد نشود و همچنین درد و سختی نیز متحمل نشوید .

1. مواد شیمیایی موجود در پارچه :

این دلیل می تواند یکی از رایج ترین دلیل ها برای آسیب رساندن لباس به بدن باشد . تقریباً بعد از بررسی های متعدد مشخص شد که ممکن اس ت در لباس ها از مواد شیمیایی سمی به کار رفته باشد که برای سلامت انسان مضر هستند که بسیاری از این مواد شیمیایی به دلیل خشک شدن سریع لباس به کار می روند.

این مواد باعث می شوند که هورمون بدن فرد دچار نا تعادلی بشود و همچنین احتمال ابتلا به سرطان نیز بعد از پوشیدن این لباس ها در فرد افزایش پیدا می کند.

راه حل موجود این است که سعی کنید از منابع محلی و قابل اعتماد دوخت لباس خرید کنید و بیش از حد به دنبال برند های جدید و ناشناخته نباشید و این که سعی کنید اگر لباس خوبی دارید، بیشتر از آن استفاده کنید و کمتر لباس های جدید بخرید . احتمالاً بیشتر افراد با پوشیدن چنین لباس هایی، حساسیت های پوستی را از خودشان نشان می دهند که این یک علامت برای دوری از آن لباس خاص می باشد.

2. کفش های پاشنه بلند مخصوصاً با نوک تیز

پاشنه می تواند یکی از آسیب زننده ترین مواردی باشد که افراد در طول زندگی از آن استفاده می کنند. آسیب دیدگی این کفش ها به پا تا جایی پیش می رود که ممکن است برای راه رفتن نیاز به جراحی داشته باشید. این کفش ها همچنین راه رفتن را برای شما سخت می کنند و جلوی چابکی شما را خواهند گرفت . راه حل موجود این است که کفش های پاشنه دار را با کفش های صاف و کتانی ها تعویض کنید.

3. لباس هایی که باعث عفونت های ادراری و واژنی می شود

لباس های زیر زیادی در بازار وجود دارند که باکتری هایی را در خود پوشش داده اند . برای انواع لباس زیر بهتر است که از نوع نخی آنها استفاده کنید تا خطر ابتلا به عفونت کاهش پیدا کند.

4. گن های لاغری

بسیاری از افراد برای رسیدن به اندام متناسب از گن های لاغری استفاده می کنند اما این لباس های به شدت تنگ می تواند سلول های عصبی شما را فشرده کند و در نتیجه درد و بی حسی را در شما به وجود می آورد. آن ها همچنین باعث ایجاد عفونت های قارچی خواهند شد که بهتر است تا حد ممکن از این لباس ها استفاده نکنید.

5. گوشواره های سنگین

گوشواره ها با سایز بزرگ و سنگین می توانند به پرده گوش و پوست روی گوش آسیب وارد کنند تا جایی که ممکن است خانم ها نیاز به عمل جراحی برای ترمیم گوش خود پیدا کنند .

راه حل موجود این است که از گوشواره های کوچک تر و سبک تر استفاده کنید تا پوست گوش شما کشیده نشود .

6. کیف های سنگین

کیف های دستی بسیار سنگین می توانند باعث درد کمر و شانه در افراد شوند. افرادی که روزانه لوازم زیادی را با خود حمل می کنند و کیف های سنگینی دارند، احتمالاً به آسیب های کمر و شانه دچار می شوند .

راه حل موجود این است که داخل کیف خود را مرتب کنید و لوازم غیر ضروری را تا حد امکان از آن خارج کنید و همچنین می توانید بسیاری از لوازم را در خانه یا محل کار خود نگه دارید و یک سره آن ها را با خود حمل نکنید که بعد از مدتی قطعاً با بهبود درد در این قسمت رو به رو خواهید شد.

7. کمربند های تنگ

این کمربند ها نه تنها ناراحتی و درد را برای شما فراهم می کنند، بلکه می توانند به پوست شما نیز آسیب وارد کنند و عصب شناسان به این موضوع معتقد هستند که کمربند های تنگ روی کمر به عصب افراد آسیب وارد می کند و پس سعی کنید کمربند های خود را گشاد تر ببندید ، مخصوصاً اگر غذای زیادی مصرف کرده اید.

8. شلوارهای جین بسیار تنگ

حتما متوجه شده اید که این شلوارهای جین به سختی به تن شما می روند و گاهی اوقات حتی قادر نیستید که زیپ آن ها را بالا بکشید. این شلوارها به شدت برای سلامتی شما خطرناک هستند .

اورولوژیست ها در این زمینه معتقدند که اختلالی وجود دارد که در نتیجه استفاده از شلوار لی های تنگ برای فرد به وجود می آید و کم کم باعث می شود که فرد در ناحیه پایین تنه دچار درد و بی حسی شود . همچنین احتمال عفونت ها نیز در او افزایش پیدا می کند و پس سعی کنید تا حد امکان به دنبال جین های کشی باشید و از انواع بیش از حد تنگ آن ها دوری کنید .

با توضیح موارد بالا ، راه حل کلی برای حل این مشکلات کاملاً واضح هست :

این که همیشه لباس های گشاد تر را به تن کنید و اجازه دهید که پوست و بدن شما تنفس کند و همچنین از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و کیف های سنگین خودداری کنید.

نظر شما