افشای پنهانکاری دولت ترامپ در ارائه آمار مربوط به کرونا؛

ترامپ که چین را به دروغگویی متهم می‌کرد، رسوا شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۸:۳۴:۳۶
کد خبر: ۹۹۲۱۶۲
ترامپ که چین را به دروغگویی متهم می‌کرد، رسوا شد
بنابر اعلام یک مقام پزشکی قانونی در کالیفرنیا، برخلاف اعلام دولت، اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در ابتدای ماه فوریه بوده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری هیل، یکی از پرسنل پزشکی قانونی شهر «سانتاکلارا» در ایالت کالیفرنیا افشا کرد اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اوایل فوریه، هفته‌ها پیش از اعلام اولین مورد فوتی از سوی دولت، رخ داده است.

این مامور پزشکی قانونی در کالیفرنیا اعلام کرد اولی مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ششم و ۱۷ فوریه رخ داده است. دفتر سلامت عمومی آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای صحت این اظهارات را تائید کرد.

دفتر سلامت عمومی آمریکا اعلام کرد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، پس از دریافت نمونه‌های بافتی این دو نفر ابتلای آن‌ها به ویروس کووید-۱۹ را تائید کرد. این دفتر افزود هر دو فرد زمانیکه آزمایش‌های محدود تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا انجام می‌شد، در خانه جان باختند. همچنین در این بیانیه آمده است بررسی دقیق علت مرگ و میر در سراسر کشور، احتمالا موارد بیشتر فوت ناشی از ویروس کرونا را تائید خواهد کرد.

روزنامه لس آنجلس تایمز با اعلام این خبر یادآور شد در ابتدا مقامات اعلام کردند که اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ۲۹ فوریه در واشنگتن اتفاق افتاده است.

آمریکا با فاصله بسیار زیاد در صدر کشور‌های جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد. براساس جدیدترین آمار اعلام شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به رقم بی سابقه ۸۱۰ هزار تن رسید. از این میان، متاسفانه تاکنون بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. تنها در شبانه روز گذشته ۱۱۵۰ بیمار آمریکایی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

همچنین شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا در کمتر از یک هفته به بیش از دو برابر رسید. این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد نرخ مرگ و میر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کمترین میزان در جهان است!

گفتنی است مقامات آمریکایی اخیرا بار‌ها چین را به ارائه آمار نادرست درباره مبتلایان و فوتی‌های کرونا متهم کرده‌اند.

نظر شما