برش لیزری آلومینیوم

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۵:۳۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۷۹۵۶
برش لیزری آلومینیوم
همان‌طور که می‌دانید آلومینیوم جزء فلزات نرم محسوب شده و به‌راحتی تغییر حالت می‌دهد به همین دلیل برش آن به روش سنتی کار بسیار سختی خواهد بود؛ زیرا در بیشتر مواقع قبل از اتمام عملیات برش‌کاری، قطعه تغییر حالت داده و تولید ضایعات آن بسیار زیاد بود اما با پیشرفت تکنولوژی لیزر، تحول عظیمی در این زمینه ایجاد شد.

آلومینیوم فلز به دلیل براقی، وزن سبک، مقاوم در برابر اکسید شدن، زنگ‌زدگی، تنش‌ها و کرنش‌ها به یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها در بین قطعه‌سازان در صنایع مختلف تبدیل شده است.

برش لیزری آلومینیوم

فرایند برش لیزری آلومینیوم

برش لیزر آلومینیوم از راه‌های مدرن است که در برش فلزات استفاده می‌شود؛ در این روش لیزر از منبع موردنظر به صورت قوی خارج شده و روی سطح موردنظر می‌تابد و سپس با فشار گاز، از سطح جسم پاک شده و سطح مورد در نظر در ابعاد دقیق برش داده می‌شود.

برای اینکه یک برش دقیق و مناسب با استفاده از دستگاه برش لیزری داشته باشید، باید سرعت و فشار گاز دقیق و کامل کنترل شود؛ همچنین تمرکز لیزر بر سطح کاملا دقیق باشد تا برش به‌خوبی و باکیفیت بالا انجام شود.

ساخت قطعات آلومینیومی به برش‌کاری نیاز دارد که یکی از روش‌های پرکاربرد و مناسب، برش لیزری آلومینیوم با مزایای فراوان است؛ از روش برش لیزری فلزات جهت برش و اجرای طرح‌های هندسی بسیار پیچیده استفاده می‌شود که دارای پرتی کم و سرعت فوق‌العاده است که با روش‌های دیگر قابل قیاس نیست.

دقت بسیار بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های برش لیزری آلومینیوم به حساب می‌آید؛ چرا که یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در برش لیزری رعایت شود دقت است و اگر دخالت اپراتور در این روش به حداقل برسد، نتیجه دقیق‌تری خواهد داشت.

یکی از نکات برش لیزر آلومینیوم، استفاده از گاز اکسیژن به جای گاز نیتروژن است؛ زیرا گاز اکسیژن نسبت به نیتروژن ارزان‌تر است که البته هم دقت پایین‌تری دارد و هم با تولید پلیسه‌های ناخواسته همراه است.

برای آشنایی با دستگاه های فایبر برش فلزات به سایت روتک مراجعه کنید.

برش لیزر آلومینیوم

دستگاه برش لیزری فلزات شرکت روتک توانایی برش انواع متریال‌های فلزی از جمله آهن، آلومینیوم، فولاد، مس، استیل و برنج دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به سرعت و با کمترین ضایعات این متریال‌ها را برش دهید.

فلز آلومینیوم قدرت انتقال حرارت بسیار بالایی نسبت به سایر فلزات دارد و به سرعت دما را در سطح متریال مورد نظر پخش می‌کند؛ بنابراین مانع از داغ شدن نقطه‌ای این متریال خواهد شد اما این موضوع کار برش را برای دستگاه برش لیزر نیز سخت می‌کند.

این انتقال حرارت سریع در فلز آلومینیوم باعث می‌شود که ورقه‌هایی که ضخامت بیش از 1 میلی را دارند را نتوان به راحتی برش داد.

 

مزایای برش لیزر آلومینیوم

برش لیزری آلومینیوم مزایای زیادی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سرعت بالا
  • دقت بالا؛ دقت یکسان در برش‌های تکراری
  • کیفیت بالای لبه‌های قطعه و بدون نیاز به پرداخت
  • تولید حداقل ضایعات
  • عدم نیاز به ساخت قالب برای پیاده‌سازی طرح‌های مختلف
  • صرفه‌جویی در هزینه
  • خلاقیت در طراحی
  • انعطاف‌پذیری و ایجاد طرح‌های پیچیده
  • تولید هم‌زمان قطعاتی با ضخامت یکسان بصورت هم‌زمان
  • انجام برش به شکل سری
  • صرفه‌جویی در مصرف آلومینیوم مصرفی

نکاتی درباره برش لیزر آلومینیوم

  • دستگاه برش لیزری آلومینیوم به یک سیستم رایانه‌ای متصل است که به کاربر خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از برنامه‌های طراحی، طرح مورد نظر خود را بکشد و آن را در دستگاه باز کند.
  • شما می‌توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود، گاز برش را می‌توانید تغییر دهید؛ به‌عنوان مثال گاز نیتروژن قیمت بالاتر اما ظرافت بیشتری در قطعه تولیدی نسبت به گاز اکسیژن خواهد داشت.
  • برش لیزری ورق‌های آلومینیوم (Aluminum) با دستگاه لیزر فایبر 1.5 الی 36 کیلووات

 

کاربرد برش لیزر آلومینیوم

برش لیزری آلومینیوم با شکل‌پذیری بالا، وزن سبک، قیمت مناسب و مقاوم در برابر خوردگی در صنایع مختلفی مانند صنایع ساختمان‌سازی، دکوراسیون داخلی، نظامی، هوافضا، کشتی‌سازی، تانکر سازی، مواد غذایی، لوازم‌خانگی و ... کاربرد دارد.

انتهای پیام/

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز