معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان :

بنیاد مسکن یکی از نهادهای موفق در اجرای طرح های عمرانی و آبادانی روستاها می باشد

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۸:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۵۵۳۲
بنیاد مسکن یکی از نهادهای موفق در اجرای طرح های عمرانی و آبادانی روستاها می باشد
مرادی نافچی با اشاره به اینکه، عملکرد بنیاد مسکن استان طی چندین سال متوالی بسیار مثبت و قابل قبول بوده است، گفت: بنیاد مسکن، یکی از نهادهای موفق در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی روستاها، رونق و توسعه روستایی، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، افزایش ضریب ماندگاری روستائیان بوده که با گسترش این خدمات می توان رضایتمندی روستائیان را ارتقاء داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ طی هماهنگی های به عمل آمده، مهندس خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با دکتر مرادی نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان دیدار و گفتگو کردند .

در این دیدار دکتر مرادی  نافچی با اشاره به اینکه، عملکرد بنیاد مسکن استان طی چندین سال متوالی بسیار مثبت و قابل قبول بوده است، گفت:  بنیاد مسکن، یکی از نهادهای موفق در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی روستاها، رونق و توسعه روستایی، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، افزایش ضریب ماندگاری روستائیان بوده که با گسترش این خدمات می توان رضایتمندی روستائیان را ارتقاء داد.

وی تاکید کرد:  می توان با برنامه‌ریزی جامع و همکاری و تعامل با ادارت ذیربط، گام‌های موثری در راستای آبادانی روستاها نسبت به سال‌های گذشته برداشت.

وی به اجرای مطالعات منظومه های روستایی اشاره کرد و گفت: عملیاتی کردن طرح منظومه های روستایی در سطح استان از اهمیت و.یژه ای برخوردار است  که می تواند در تقویت پایدار روستاها نقش مهمی داشته باشد که خوشبختانه این نهاد در این زمینه نیز موفق عمل نموده است.

در ادامه مهندس خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اجرای طرح منظومه روستایی به عنوان پایلوت کشوری، می تواند با شناسایی ظرفیت ها، اثرپذیری و اثرگذاری روستاها بر همدیگر را بررسی کرده و نقشه راهی را برای ماندگاری روستاییان در روستاها تدوین کند.

وی ادامه داد:  در قالب این طرح ، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ‌ها، به تفکیک منظومه ‌هایی را تشکیل میدهند و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل خواهند شد که در این راستا این نهاد همه تلاش خود را خواهد نمود.

مهندس خواجه ای  در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به اینکه،  در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که میتوان گفت تاکنون 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 48 هزار و 801  واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، با توجه به آنالیزهای انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، اظهار کرد: بیش از 18 هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی با بیان اینکه، مقاوم  سازی سکونتگاه های شهری و روستایی در برابر تهدیدات و عوامل طبیعی،از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی هر از چند گاهی خسارت و تلفاتی به بار می آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین زلزله را دو چندان می کند که امیدواریم یا همکاری دستگاه های مرتبط گام های مهمی در این راستا برداشته شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با سیاستگذاری صحیح و برنامه ریزی اصولی  و همکاری دستگاه های مرتبط ،شاهد استانی ایمن، آماده و پاسخگو در برابر حوادث باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در پایان  خواستار گسترش تعاملات و حمایت ها از سوی استانداری در راستای تحقق اهداف بنیاد مسکن و توسعه استان شد.

 

نظر شما