معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

ممنوعیت امتحانات پایانی در دوره ی ابتدایی/ والدین نگران یادگیری دانش آموزان نباشند

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۱:۵۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵۵
ممنوعیت امتحانات پایانی در دوره ی ابتدایی/ والدین نگران یادگیری دانش آموزان نباشند
صیاد سلامی اظهار داشت: با توجه به آیین نامه، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی و تحلیل و تفسیر وضعبت یادگیری دانش آموزان تا اسفندماه بر اساس فعالیت های طول سال و پوشه کار، چک لیست، فعالیت های کلاسی، تکالیف مهارت محور و سایر ابزارهای جمع آوری اطلاعات وازاسفند به بعد از طریق پیام رسان شاد و خود آموز بهاری و نمون برگ ها و آزمونهای عملکردی وسایرفعالیت های متنوع انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم گردیده و جهت تأئید به شورای مدرسه واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ی ابتدایی با محوریت معلم، مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و هر گونه آزمون و امتحان پایانی (پایه ی اول تا پنجم ) ممنوع است و هم چنین در خرداد 99 امتحانات هماهنگ پایه ششم، با توجه به شیوع بیماری کرونا ملغی اعلام شده است.

صیاد سلامی اظهار داشت: با توجه به آیین نامه، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی و تحلیل و تفسیر وضعبت یادگیری دانش آموزان تا اسفندماه بر اساس فعالیت های طول سال و پوشه کار، چک لیست، فعالیت های کلاسی، تکالیف مهارت محور و سایر ابزارهای جمع آوری اطلاعات وازاسفند به بعد از طریق پیام رسان شاد و خود آموز بهاری و نمون برگ ها و آزمونهای عملکردی وسایرفعالیت های متنوع  انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم گردیده و جهت تأئید به شورای مدرسه واگذار می شود.

وی گفت: ضمنا در دوره ی ابتدایی ارتقاء دانش آموز فرایند محور بوده و با توجه به شرایط کنونی آزمون پایانی و امتحان به عنوان ملاک ارتقا وجود ندارد و طبق دستور العمل ارزشیابی توصیفی عمل  گردد. به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان، سلامی بیان داشت: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری ها، برنامه های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی تعیین نمایند.

این مقام مسئول با تشریح شیوه نامه ارزشیابی توصیفی، تاکید نمود: معلمان مدارس به همراهی مدیر مدرسه موظف به تکمیل نمون برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان هستند، چنانچه دانش آموزی با توجه به تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده ها به انتظارات نرسیده باشد برنامه تکمیلی خرداد ماه را ضمیمه فرم نماید و با همکاری مدیر مدرسه شرایطی را ایجاد نمایند که دانش آموزان به استانداردهای لازم دست یابند.

وی افزود: بر اساس ارزشیابی توصیفی، اعلام عدم ارتقاء دانش آموز به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع می باشد و از اولیای محترم درخواست داریم نگران یادگیری دانش آموزان نباشند چرا که معلمان تلاشگر با همراهی مدیران توانمند، یاریگر دانش آموزان خواهند بود.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان ازتلاش های بی دریغ و ماندگار معلمان دلسوز و مدیران پرتلاش به عنوان سفیران امیدبخش درگذر از بحران ها و همراهی اولیای محترم و فهیم استان زنجان که  در راستای استمرار یادگیری دانش آموزان در شرایط بیماری کرونا همراه و همدل، یاریگر بودند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز