مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

شکایت الکترونیکی کارگر از کارفرما و ثبت قراردادهای کار کارگران

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۶:۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۲۶۹۶
شکایت الکترونیکی کارگر از کارفرما و ثبت قراردادهای کار کارگران
در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جامع روابط کار را طراحی و راه اندازی نموده است که با 22 زیرسامانه تمامی شکایت‌های حوزه کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا یوسفی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هدف از استقرار سامانه جامع روابط کار تحقق وظیفه ذاتی  وزارت متبوع در استقرار قانون کار و نظارت بر حسن انجام آن است.

 محمدرضا یوسفی افزود: در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جامع روابط کار را طراحی و راه اندازی نموده است که  با 22 زیرسامانه تمامی شکایت‌های حوزه کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی بررسی می شود.

یوسفی افزود: سامانه جامع روابط کار  در استان زنجان از اسفند ماه 99 آغاز به کار نموده است و کارگران جهت ثبت شکایات باید در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و احراز هویت شوند. سپس از طریق سامانه کد کاربری و گذرواژه به شماره همراه متقاضی ارسال می شود که از طریق آن می تواند وارد پروفایل کاربری خود شده و ثبت شکایت نماید.در این مرحله کارگران باید کلیه مدارک و مستندات خود ( اعم از قرارداد کار ، صورتحساب بانکی حقوق و مزایا ، گزارش وضعیت سوابق بیمه ای و ... ) را در سامانه جامع روابط کار آپلود نموده و اصل مدارک را در روز جلسه به مراجع حل اختلاف ارائه نماید.

یوسفی ادامه داد: هنگامی که کارگران ثبت شکایت نمودند از طرف اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی محل یک برگ دعوتنامه به کارفرما ارسال می شود که کارفرما جهت اطلاع از موضوع شکایت موظف است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به احراز هویت ( حقیقی یا حقوقی ) اقدام نماید تا هم از موضوع شکایت اطلاع حاصل نماید و هم بتواند در جلسات رسیدگی حضور قانونی داشته باشد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد:  خدمات اینترنتی سامانه جامع روابط کار شامل موارد زیر است:

  • ثبت الکترونیکی قراردادهای کار (موضوع ماده ۱۰ قانون کار)
  • ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران. برای ثبت شکایت کارگران از کارفرمایان نیازی به مراجعه حضوری به اداره کار نخواهد بود.
  • انجام مراحل رسیدگی به صورت اینترنتی و صدور دعوتنامه، ابلاغیه، دادنامه به صورت اینترنتی و الکترونیکی.
  • درخواست بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی
  • تایید صلاحیت شرکت های خدماتی
  • تایید صلاحیت مسئولیت ایمنی
  • ثبت درخواست های بررسی مشاغل سخت و زیان آور
  • بررسی و تایید آیین نامه های انضباط کار
  • بررسی و تایید پیمان های دسته جمعی
  • بررسی و تایید طرح های طبقه بندی مشاغل

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز