نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

امام جمعه نباید لیدر سیاسی حزب یا گروه سیاسی باشد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۶:۴۶:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵۰۳۰
امام جمعه نباید لیدر سیاسی حزب یا گروه سیاسی باشد
آیت‌الله شیخ علی خاتمی با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه، یک جایگاه ارزشمند و تأثیرگذار است، گفت: نماز جمعه جایگاه ویژه‌ای دارد و امام راحل یک روحانی انقلابی و به تعبیر امام ابوذر زمان یعنی آیت‌الله طالقانی را به عنوان امام جمعه انتخاب و نخستین نماز جمعه توسط ایشان اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آیت‌الله شیخ علی خاتمی در نخستین نشست مطبوعاتی خود و در جمع خبرنگاران که به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه امام جمعه نباید لیدر سیاسی حزب یا گروه سیاسی باشد و باید تنها به عنوان سرباز ولایت به وظیفه خود عمل کند، گفت: از روز نخست حضورم در نماز جمعه دیدگاهم امامین انقلاب است و معتقدم امام جمعه باید سرباز ولایت باشد و رنگی به غیر ولایت نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه خط مشی و رویکرد خود در مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه مبتنی جانبداری نکردن از یک گروه و جریان سیاسی خاص است، ولایتمداری و تبعیت از فرآمین ولایت فقیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: امامجمعه باید پدر معنوی آن شهر و منطقه باشد و نباید موضع‌گیری‌های امام جمعه پرخاش‌گرانه باشد و باید امام جمعه مسائل را با عطوفت بیان کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان رفع مشکلات و چالش‌ها را در فضای آرام و مبتنی بر تذکر به مدیران و مسئولان رابه عنوان یک اصل مهم در برنامه کاری خود یادآور شد و با تاکید بر اینکه ترجیح می‌دهم مسائل داخلی و مشکلات را با خود مدیران در میان بگذارم تا با مردم، گفت: تا کنون کسی را در تریبون نماز جمعه بالا نبرده و به کسی انتقاد نکرده‌ام و تلاشم این بوده است که در جلسات خصوصی با مدیران صحبت کنم و در جلسات شورای برنامه‌ریزی و اداری تندترین انتقادات را به مسئولان بیان کرده‌ام.

خاتمی با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه، یک جایگاه ارزشمند و تأثیرگذار است، گفت: نماز جمعه جایگاه ویژه‌ای دارد و امام راحل یک روحانی انقلابی و به تعبیر امام ابوذر زمان یعنی آیت‌الله طالقانی را به عنوان امام جمعه انتخاب و نخستین نماز جمعه توسط ایشان اقامه شد.

وی نقش تأثیرگذار نماز جمعه را در طول تاریخ اسلام یادآور شد و با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم و اثرگذار در تبیین و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه بوده است، گفت: اقامه نماز جمعه علاوه بر وحدت جامعه اسلامی آثار و برکات فراوانی در کشور و جامعه اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره جایگاه و منزلت ویژه و بالایی برای نماز جمعه قائل هستند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه بخشی از رهبری انقلاب اسلامی است و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، جنبه سیاسی وآگاه سازی مردم و در یک کلمه نماز جمعه سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است.

خاتمی از نماز جمعه به عنوان پایگاه مهم و مستحکم در برابر همه دسیسه‌های دشمن نام برد، گفت: نماز جمعه نقش بصیرت افزایی دارد و ایجاد وحدت و انسجام بخشی بین آحاد مختلف مردم و آگاه سازی از اهداف این پایگاه سیاسی و معنوی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز