تاکید معاون استاندار زنجان؛

لزوم رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات زنجان

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۷:۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۶۱۸۱
لزوم رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات زنجان
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان فقط ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه مردم باید بیماری کرونا را به ‌عنوان یک واقعیت بپذیرند و با آن همزیستی کنند، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

وی با بیان اینکه بی‌دقتی و بی‌اهمیت بودن عموم مردم به بیماری کرونا سبب افزایش تعداد بیماران مبتلا به این بیماری، تکمیل تخت‌های بیمارستانی و مراجعه مکرر به آرامستان‌ها برای دفن اموات کرونایی می‌شود، افزود: همه افراد و خدمت‌گزاران در همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه اطلاع‌رسانی به جامعه هدف خود را دارند.

این مسئول با تاکید بر لزوم نگاه ویژه رسانه‌های استان به ‌عنوان یک اولویت به موضوع بیماری کرونا، تصریح کرد: در فضای مجازی، عمومی، حقیقی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نیز باید با شدت و با ظرافت دقیق اطلاع‌رسانی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به معنای پایان این بیماری نبوده و استان زنجان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: در برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، پروتکل‌های بهداشتی به صورت صد درصدی اجرا نمی‌شود که در صورت تداوم این روند، شخص مدیر دستگاه مربوطه، مسئول این اقدامات بوده و در صورت کوتاهی، تخلف محسوب و برخورد لازم با آن انجام خواهد شد.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌های استان زنجان استفاده از ماسک چندان جدی گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس هستند که با وجود اقدامات خوب صورت گرفته، نیاز به تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است و با مدیرانی که در این حوزه دقت کافی را ندارند باید برخورد و تذکر لازم داده شود.

وی با تاکید بر رعایت همه پروتکل‌ها در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، دکتری و تیزهوشان در این استان و لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی قبل، حین و بعد برای پیشگیری از مشکلات ناشی از آن، افزود: بنا بر گزارش‌های داده شده مبنی بر وجود اشکال در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تا ۷۲ ساعت آینده باید موارد مد نظر رفع و نظارت‌های کامل اعمال شود.

این مسئول با بیان اینکه مدیران بانک‌های استان مسئول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها هستند، تصریح کرد: علی‌رغم تاکیدات فراوان به بانک‌های استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هنوز هم برخی از بانک‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تشکیل هسته همیاران سلامت در بانک‌های استان برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: زیبنده نیست بسیاری از شهروندان برای انجام کار خود به بانک‌ها مراجعه می‌کنند اما کارمندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این بنگاه اقتصادی حداقل امکانات ضدعفونی را نیز در اختیار گروه‌های هدف قرار نمی‌دهد.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی در برخی ادارات استان به ۸۰ رسیده است که با رعایت صد درصدی فاصله دارد و مدیر مربوطه باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم عرفه در استان، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن این اعیاد، سایه محرم نیز بر فضای فرهنگی جامعه ساری و جاری می‌شود که در این میان باید در کنار حفظ معنویت، بر توصیه‌های اهل‌بیت (ع) مبنی بر اهتمام به سلامت نیز توجه کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز زنجان برای برگزاری مراسم عرفه، ادامه داد: در صورت برگزاری، مراسم عرفه باید در فضای باز باشد و با توجه به اعلام ستاد کرونای کشور، مناطق قرمز موظف‌اند نظارت‌های دقیق‌تر و کامل‌تری را در این زمینه داشته باشند.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه مراسم عرفه در مکان‌های تعیین شده با جمعیت بسیار کم و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و نیز نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی  عزاداری ماه محرم زنجان در حال تدوین است که در زمان لازم، زمان و چگونگی شیوه اجرای آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز