در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان :

استاندار زنجان: ۹۰ درصد مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت می کنند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۲۰:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۷۷۰
استاندار زنجان: ۹۰ درصد مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت می کنند
استاندار زنجان گفت: طرح توسعه بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی ولیعصر(عج) زنجان یکی از پروژه‌های مهم این استان است که تا مهر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان با اشاره به سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان افزود: این سفر ۴۲۵ میلیارد تومان ره‌آورد برای این استان به همراه داشت و می‌تواند گره‌های بزرگی از پروژه‌های مختلف استان باز کند.

وی با اشاره به اینکه ماسک نزدن عده ای در شرایط کنونی بازی با جان خود و دیگران است، ادامه داد: برخی افراد با جسارت هرچه تمام عنوان می کنند که برای پیشگیری از بیماری ماسک نمی زنند و همین مساله نارضایتی را در بین عموم مردم فراهم می کند.

مقام عالی استان یادآور شد: در شرایطی کنونی ۹۰ درصد اقشار مختلف مردم این استان پروتکل‌های بهداشتی کرونایی را رعایت و به ویژه از ماسک استفاده می‌کنند و این مهم باید در تمامی ارگان ها و دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت پیگیری شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: هرچند شمار مبتلایان سرپایی کرونا در این استان نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی یافته، اما تعداد بیماران کرونایی بدحال فروکش نکرده است و در این شرایط عاملان ابتلای دیگران به این بیماری در پیشگاه خداوند مسئول هستند و در این راستا باید قانون و قواعدی را برای برخورد با افراد بی تفاوت در امر استفاده از ماسک تدوین کرد.

وی اظهار داشت: بر این مبنا باید پیشنهاداتی از سوی یک تیم کارشناسی در جلسات آینده ستاد پیشگیری از کرونا مطرح شود و از طرفی دبیرخانه ستاد نیز حداکثر تا چهار ساعت پس از برگزاری جلسات، مصوبات را به دستگاه‌های عضو ارسال کند تا از فرصت سوزی‌ها جلوگیری و اقدامات بهنگام انجام گیرد.

استاندار زنجان در ادامه بر تشکیل سایت جامع برای تعاملات و اطلاع رسانی بیشتر با همیاران سلامت اشاره کرد و گفت: در جلسات آتی پروتکل‌هایی در این خصوص تهیه شود تا گروه‌های هدف بر این اساس نسبت به اقدامات لازم مبادرت کنند.

وی در خصوص افزایش ظرفیت تولید ماسک در این استان نیز گفت: طبق برنامه ریزی ها و تا ۱۰ روز آینده تولیدات و اقدامات ویژه ای در این خصوص انجام خواهد شد که نیاز استان و حتی کشور را برطرف خواهد کرد.

حقیقی افزود: با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا و تداوم آن در ماه‌های آتی پیشنهاداتی درخصوص روش صحیح استفاده از ماسک به عموم مردم و ارائه این نوع کالا به قیمت نیم بها و یا رایگان به گروه‌های محروم داده خواهد شد که در کنار آن آمادگی برای عرضه مواد اولیه نیز وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص نحوه تهیه پروتکل های کرونایی ایام ماه محرم نیز گفت: در این راستا تلاش می‌شود با آماده سازی فضا مراسم عزاداری برگزار شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: مراسم روز عرفه برای جلوگیری از شیوع کرونا باید در مکانهای روباز استان و صرفا با تایید مرکز بهداشتی استان برگزار شود.

مدیر عالی اجرایی استان اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته شمار دستگاه‌های اجرایی رعایت کننده پروتکل های بهداشتی کرونایی اکنون به ۱۰ دستگاه رسیده که این روند باید همچنان ادامه یابد و از طرفی میانگین رعایت موارد بهداشتی نسبت به جلسه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار زنجان گفت: هر چند اغلب بانکهای دولتی استان پروتکل‌های بهداشتی کرونایی را نسبت به هفته های گذشته بهتر عملی کرده اند، اما بانک های خصوصی دارای اشکالاتی هستند که باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به موارد یاد شده اقدام کنند.

وی لزوم همکاری مشترک واحد بازرسی استانداری و مرکز بهداشت در ثبت بازدیدهای میدانی و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی گروه‌های تحت پوشش را یادآور شد و گفت: هتل ها، داروخانه ها، نانوایی‌ها، پایانه مسافربری درون‌شهری نسبت به گذشته در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد خوبی داشته اند اما پایانه مسافربری برون‌شهری وضعیت نامناسبی دارد.

 

نظر شما