نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت قطعی معادن سنگ آهن زنجان ۴۵۰ هزار تن است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۲۰:۵۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۶۷۸۳
ظرفیت قطعی معادن سنگ آهن زنجان ۴۵۰ هزار تن است
نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه ظرفیت قطعی معادن سنگ آهن زنجان ۴۵۰ هزار تن است، گفت: در حال حاضر ۳۶ قلم ماده معدنی در استان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  سیدمرتضی خاتمی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از معدن سرب و روی انگوران، گفت:  استان زنجان در زمینه معادن سنگ آهن نیز از ظرفیت بسیار مهم و خوبی  برخوردار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت قطعی معادن سنگ آهن زنجان ۴۵۰ هزار تن است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ قلم ماده معدنی در استان برداشت می‌شود. 

نماینده  مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد:  یکی از زیرساخت‌های مهم در حوزه معدن مربوط به راه‌های منتهی به این بخش است که باید به آن بیشتر توجه شود. 

خاتمی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی مسیر پهنه‌های معدنی رو به تخریب  است، افزود: ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش رنگ آسفالت ندیده و این بسیار مشکل ساز است. 

وی ابراز داشت: استان زنجان در زمینه تولید سنگ‌های تزئینی رتبه دوم  در کشور را به خود اختصاص داد و باید به دانش روز مجهز بود تا بتوانیم در این بخش توسعه پیدا کنیم. 

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ظرفیت تولید مواد معدنی در استان زنجان به میزان ۶۰۰ میلیون تن برآوردشده و  این استان به لحاظ تولید مواد معدنی در کشور جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

خاتمی استخراج مواد معدنی از معادن زنجان را ۱۱ میلیون تن اعلام کرد و گفت:  استفاده از فناوری روز در بخش معدن باعث ارتقای بهره‌وری در این بخش  می شود.

وی افزود: زنجان یکی از استان‌هایی است که در این حوزه از تنوع گونه‌های معدنی بسیار غنی برخوردار است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز