رئیس سازمان برنامه و بودجه در زنجان بیان کرد:

تحمیل تحریم ظالمانه و بسیار خشن به کشور

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۷:۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۷۰۸۹
تحمیل تحریم ظالمانه و بسیار خشن به کشور
محمدباقر نوبخت در جمع کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: امروز در شرایطی هستیم که تحریم ظالمانه و بسیار خشن به کشور تحمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ما امروز در یک جنگ سخت و نابرابر و بزرگ قرار داریم افزود:با همه این مسائل سازمان برنامه و بودجه موظف است که کشور را در این وضعیت مدیریت کند.

نوبخت ادامه داد: با همه این تحریم‌ها ما کاری نکردیم که برجامی که محصول سال‌ها مذاکره بود توسط یک انسان نابخرد کنار گذاشته شده و دیگر کشورها و ایران را دچارمشکل کرد و امروز دنیا منتظر است که آبان‌ماه برسد و دنیا از این شرایط خلاص شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بسته به واردات و صادرات است و ما 50میلیارد دلار سالانه واردات داشتیم اضافه کرد:صادرات عمده کشور که منابع دولتی از آن تامین می‌شود، نفت است و آمریکا با تحریم تلاش کرد که نفت ایران به فروش نرسد و منابعی به ایران نیاید که بتواند دارو وارد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در کنار همه این فعالیت‌ها ما از وضعیت معیشتی کارکنان دولت نیز غافل نبودیم و بحث اصلاح حقوق انجام شد و امیدواریم طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی بازنشستگان انجام شد.

نوبخت تصریح کرد: سال قبل 3میلیارد و 500میلیون دلار واردات دارو داشتیم و بیش از 15میلیارد دلار برای کالاهای اساسی پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، سال گذشته در فصل دهم بودجه 50درصد افزایش به انجام رسید و 50درصد حقوق کارمندان افزایش یافت و 15درصد نیز در فروردین ماه افزایش به مرحله اجرا رسید.

نوبخت گفت: در حال حاضر رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا شده و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز از اول مهر ماه به مرحله اجرا خواهد رسید و پاداش بازنشستگی‌ها تا پایان ماه آتی واریز خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وقتی درآمد ارزی نباشد و با چالش مواجه شود، قطعا سایر موضوعات نیز دچار مشکل خواهد شد و با این تحریم آمریکا به دنبال این است که بسیاری از اتفاقات در کشور رخ ندهد و آستانه تحمل مردم تمام شود اما این اتفاق برای خودشان رخ داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز