فتح‌الله حقیقی بعد از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران:

استخراج مواد اولیه معدن انگوران، سهم اساسی در تامین نیاز کشور دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۵:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۷۷۵۰
استخراج مواد اولیه معدن انگوران، سهم اساسی در تامین نیاز کشور دارد
استاندار زنجان گفت: به‌رغم اینکه زنجان، یکی از استان‌های معدنی کشور است اما هنوز هم بخشی از مواد اولیه و خاک معدنی مورد نیاز کشور وارد می‌شود که استخراج مواد اولیه از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران می‌تواند سهم اساسی در تامین نیازهای استان و کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی بعد از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وارد کردن خاک روی به دلیل کم بودن استخراج معادن بود، افتتاح این معدن، نقش مهمی در تولید استان دارد زیرا ۷۵ درصد صادرات استان زنجان، مواد معدنی فرآوری‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه که بتوانیم استخراج و فرآوری مواد معدنی داشته باشیم، نقش اساسی در رشد و توسعه استان زنجان داشته و سبب ارتقای جایگاه این استان می‌شود.

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: این معدن قادر به استخراج سالانه ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی است که قابلیت افزایش تا ۲۰۰ هزار تن را نیز دارد، همچنین عیار مواد استخراجی از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران حدود ۳۰ درصد است که برای استان زنجان بسیار مهم به شمار می‌رود.

حقیقی با بیان اینکه زنجان یکی از ۱۰ استان برتر معدن‌خیز کشور است، ابراز داشت: ۵۰ واحد تولید شمش در این استان وجود دارد که با نیمی از ظرفیت خود، کار می‌کند.

استاندار زنجان، به روند افزایشی دریافت حقوق دولتی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۲ میلیارد تومان حقوق دولتی اخذ شده و به دنبال توسعه اکتشاف معدن در منطقه هستیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در مسائل دیگر مانند تعیین تکلیف هفت میلیون تن پسماند روی نیز بتوانیم بهره‌مند شویم و به توسعه بیش از پیش استان زنجان کمک کنیم.

گفتنی است؛ برای معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و هزار و ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.

با بهره برداری از این معدن، سالانه ۱۲۰هزار تن کانسنگ استخراجی سولفوره، مخلوط سولفوره-اکسیده و اکسید با عیار ۲۵ درصد روی و ۲ درصد سرب تولید خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز