مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۲۸ درصد از درخواست‌های وام کرونایی در استان زنجان پرداخت شده‌ است

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۷:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۰۵۷۳
۲۸ درصد از درخواست‌های وام کرونایی در استان زنجان پرداخت شده‌ است
محمدرضا یوسفی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری خدابنده برگزار گردید، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک هفته دولت عنوان کرد: یاد و خاطر شهیدان رجایی و با هنر را گرامی می‌دارم که همواره الگوی مدیران دولتی هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از پرداخت ۲۸ درصدی وام کرونایی در سامانه کارا خبرداد و گفت: تا به امروز ۲ هزار و ۶۹۱ فقره درخواست با رقم ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
 

 محمدرضا یوسفی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری خدابنده برگزار گردید، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک هفته دولت عنوان کرد: یاد و خاطر شهیدان رجایی و با هنر را گرامی می‌دارم که همواره الگوی مدیران دولتی هستند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان، وی با معرفی اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگترین دستگاه اجتماعی کشور افزود: خدمات این اداره بیش از 80 درصد جامعه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و ما مفتخر هستیم که به همه دهک‌های جامعه این خدمات را ارائه می‌دهیم. در کنار این موارد ما به عنوان دستگاه اقتصادی و فرهنگی نیز ماموریت‌هایی را برعهده داریم.

یوسفی تصریح کرد: در حوزه آماری در ارتباط با نرخ بیکاری در سه ماهه نخست امسال، استان زنجان رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده، و در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی موفق به کسب رتبه سوم کشور شده است. از نظر فضای کسب و کار زنجان جزء سه استان نخست کشور است و از نظر امنیت در رتبه چهارم قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد اشتغال روستایی گفت: از سال 96 که قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی به تصویب رسید تا به امروز نزدیک به 252 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای روستایی استان پرداخت شده است که عملکرد شهرستان خدابنده معادل 19.5 درصد از کل تسهیلات پرداختی است.

یوسفی در ادامه خاطرنشان کرد: از کل رقم پرداختی 63 درصد توسط بخش کشاورزی، 14 درصد بخش صنعت و 23 درصد توسط بخش خدمات جذب شده است که میانگین رقم پرداختی برای هر فرد در استان معادل 90 میلیون تومان بوده ‌است. در ابلاغ اعتبارات مرحله پنجم، اولویت با پرداخت تسهیلات به طرح‌های متمم و طرح‌هایی که به تصویب کمیته فنی رسیده‌اند است اما این موضوع در سیستم بانکی ما فعلا تصویب نشده‌است.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد ملی حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از پشتیبانان است، گفت: این مشاغل عمدتا در حوزه اعتباراتی قرض‌الحسنه هستند. از سال 90 که سال آغازین قانون مشاغل خانگی بوده، 15 هزار و 155 مجوز صادر شده‌است که از این تعداد حدود 17.4 درصد برای شاغلان شهرستان خدابنده صادر شده‌است. همینطور تاکنون بیش از 48 میلیارد تومان تسهیلات برای این مشاغل در نظر گرفته شده و سهم شهرستان خدابنده از این عدد 13/8 درصد بوده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص تسهیلات کرونا عنوان کرد: تاکنون در مجموع 8 هزار و 535 فقره درخواست وام داشتیم که رقم آن معادل 162 میلیارد تومان است. تا به امروز 2 هزار و 691 فقره درخواست با رقم 43 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت داشته‌ایم که در واقع نسبت پرداخت به درخواست‌ها معادل 28 درصد است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز