معاون اقتصادی استاندار زنجان:

خرید نقطه به نقطه گندم در زنجان رضایتبخش بود

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۴۹۷۷
خرید نقطه به نقطه گندم در زنجان رضایتبخش بود
معاون اقتصادی استانداری زنجان گفت: در زمینه خرید نقطه به نقطه گندم و میزان درصد تحقق موارد پیش بینی شده آن مشکلی در این استان وجود ندارد و طبق گزارش ها قاچاق این محصول نیز روند کاهشی داشته و با متخلفان برخوردهای لازم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا آبی پور در جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: از این پس بر قراردادهایی که در ارتباط با نهاده‌های دامی بین مرغداری و کشتارگاه‌ها منعقد می‌شود نظارت های جدی از سوی سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری اعمال می‌شود.

وی در خصوص تعیین رنگ کیسه های آرد نیز گفت: این موضوع با رویکرد بازدارندگی در حوزه قاچاق طی جلسه آینده بررسی و راهکارهایی نیز ارایه خواهد شد.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که در خروج کیسه های آرد از استان به دیگر مناطق نیز اثر گذار است که این مهم با توجه به شرایط کرونایی امری مهم به نظر می رسد.

آبی پور همچنین از اداره استاندارد استان خواست در جلسه آینده گزارشی از وجود کالاهای تقلبی و قاچاق در لوازم یدکی خودرو ارائه کند چرا که ورود این اداره نسبت به این موضوع می تواند مشکلات این بخش را کاهش دهد.

وی در ارتباط با بازگشایی مدارس و کنترل قیمت ها نیز گفت: تداوم این مهم تا یک ماه آینده برای کاهش دغدغه های مردم امری مهم و ضروری است.

 معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: پس از اصلاح قیمت ها در قالب گشت های مشترک واحدهای صنفی در سطح استان و بخش های مختلف از اول خرداد ماه ۲ هزارو ۲۹ واحد صنفی بازرسی و ۲۳۱ فقره پرونده نیز تشکیل شد که ۵۵ مورد مربوط به گرانفروشی، ۱۳ مورد عدم درج قیمت و ۱۲۳ مورد کم فروشی، ۹ مورد عرضه خارج از شبکه و چهار مورد عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و دیگر موارد بوده است.

اسماعیل مسلمی افزود: بر این اساس به ارزش یک میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به اداره تعزیزات حکومتی ارسال شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در بین واحدهای صنفی ۲۳ موارد تکرار تخلف گزارش و نسبت به قطع سهمیه آنها به مدت یک ماه اقدام شد که بعد از اخذ تعهد کتبی در صورت ادامه تخلفات سهمیه آنها به طور دائم قطع خواهد شد.

مدیرکل غله استان زنجان نیز پیشتر میزان خرید تضمینی گندم در این استان را بیش از ۳۲۵ هزار تن به ارزش بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: زنجان به این لحاظ در رتبه نهم کشور قرار دارد.

محمد ایزدی پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم در این استان را ۳۵۰ هزار تن بیان کرد و افزود: خرید این محصول راهبردی همچنان ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز