معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

طارم و ماهنشان در وضعیت سفید و سه شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۲۲:۲۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۷۵۵۷
طارم و ماهنشان در وضعیت سفید و سه شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند
به گفته آرمانی کیان متاسفانه این بیماری جوانان را بیش از گذشته گرفتار کرده و در بین فوت شدگان افراد جوان هم دیده می شود، هر چند بیشترین آمار مربوط به افراد دارای سنین بالا و بیماران زمینه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شرایط کرونایی برخی از شهرستان‌های استان خوب نیست به طوری که شهرستان‌های ابهر، زنجان و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر علیرضا آرمانی کیان اظهار کرد: برخی از شهرستان‌های استان زنجان موقعیت خوبی در خصوص بیماری کرونا دارند که با همکاری خوب مردم، شهرستان‌های طارم و ماهنشان در وضعیت سفید هستند که باید این مهم تقویت شود.

وی، تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا را استفاده مستمر از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان حال حاضر در موقعیت تثبیت آمار کرونا در استان هستیم.

آرمانی کیان با تاکید بر اینکه اگر بهداشت در مدارس و دانشگاه‌ها رعایت نشود شاهد افزایش این بیماری در استان خواهیم بود ادامه داد: رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی به صورت دقیق، آگاه سازی و ارائه اطلاعات صحیح می تواند شمار مبتلایان احتمالی را به مراتب کاهش دهد.

وی اضافه کرد: موارد بیماری نشان می دهد که رفتار ویروس متفاوت و قدرت انتقال آن نیز بیشتر و از طرفی سن ابتلا نیز نسبت به موج اول ۱۵ سال کمتر شده است.

به گفته آرمانی کیان متاسفانه این بیماری جوانان را بیش از گذشته گرفتار کرده و در بین فوت شدگان افراد جوان هم دیده می شود، هر چند بیشترین آمار مربوط به افراد دارای سنین بالا و بیماران زمینه‌ای است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان لازمه مدیریت بهتر بیمارستان ها را رفع کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر این واحد دانشگاهی با کمبود پزشک، پرستار و اعضا دیگر تیم درمان مواجه بوده که رفع آن تا حد زیادی می تواند به خدمات رسانی بهینه کمک کند.

وی اظهار داشت: عموم مردم به این مهم توجه داشته باشند که ترسیم آینده بیماری کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و در این میان هرچه دقیق‌تر و مسؤولیت پذیرتر در قبال پیشگیری از این بیماری ظاهر شویم، آینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.

آرمانی کیان خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های استان ۲ هزار تخت است که هم اکنون ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) تکمیل شده و بقیه بیمارستان ها هم درحال تکمیل ظرفیت هستند.

به گفته وی، با توجه به اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کووید – ۱۹ در استان ۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های بستری این بیماران در بیمارستان‌های زنجان افزوده شده است.

 

نظر شما