در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

استاندار زنجان: امسال هم در تلاش برای احیا و رونق واحدهای راکد هستیم

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۳:۵۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۸۴۰۵
استاندار زنجان: امسال هم در تلاش برای احیا و رونق واحدهای راکد 
هستیم
استاندار زنجان گفت: با پیگیری های صورت گرفته پنج واحد صنعتی راکد و ‌نیمه تعطیل شهرستان ابهر در حال احیا هستند و پیشرفت بسیار خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: برای ایجاد و احداث یک واحد صنعتی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مراحل بسیار زیادی را باید طی کنند تا به مرحله نصب تجهیزات برسند، انتخاب زمین و صدور مجوزهای ساخت و آماده سازی زیرساخت‌های لازم جهت ساخت کارخانه و از همه مهم‌تر تامین انرژی مورد نیاز تولید از قبیل آب، برق و گاز از جمله مراحل دشوار راه اندازی یک واحد تولیدی است، لذا تلاش برای احیای واحدهای نیمه‌تعطیل و راکد می‌تواند فعال‌سازی و اشتغالزایی واحدهای تولیری را در زمان کوتاه‌تری محقق سازد. 
استاندار زنجان ادامه داد: 5 واحد بزرگ تولیدی در شهرستان ابهر بزودی احیا و وارد چرخه تولید می شوند که سه واحد، شامل گروه صنعتی نیکو با اشتغال ۲۶۰ نفر و با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و شرکت آریا فرم آرا(چینی هیس سابق) با اشتغالزایی ۸۰ نفر و سرمایه گذاری بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال و شرکت ماد بافت با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر و با تزریق ۲۵ میلیارد ریال سرمایه در مرحله صدور پروانه بهره برداری هستند. 
وی اظهار داشت: شرکت ذوب فلزات ابهر با پیشرفت ۸۰ درصدی و مجتمع فولاد و نورد آسین( ابهر بافت سابق) با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد به زودی وارد چرخه تولید خواهند شد. 
حقیقی گفت: پس از اتمام مراحل احیاء این شرکت ها در شهرستان، برای ۹۷۸ نفر اشتغالزایی خواهد شد. 
مقام عالی استان افزود: شرکت هایی مانند چینی هیس بیش از ۱۸سال و ابهر بافت سابق بیش از سه دهه به حالت تعطیل درآمده بودند که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته پس از سالیان طولانی به عرصه تولید بازگشته اند. تاکنون  ۴۸ واحد صنعتی این شهرستان جواز طرح توسعه خود را دریافت کرده اند.  
وی با بیان اینکه در مجموع واحدهای صنعتی شهرستان ابهر بیش از هفت هزارو ۸۰۴ میلیارد ریال در طرح توسعه خود سرمایه گذاری کرده اند، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با اجرای طرح های توسعه برای یک هزارو ۴۲۶ نفر به خصوص جوانان شهرستان فرصت شغلی ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز