رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تحقق ۹۰ درصدی هدف‌گذاری صادرات استان زنجان در نیمه اول امسال

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۷۱۴
تحقق ۹۰ درصدی هدف‌گذاری صادرات استان زنجان در نیمه اول امسال
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۹۰ درصد هدف‌گذاری صادراتی استان زنجان در نیمه اول امسال محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مهندس ناصر فغفوری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده صادرات استان در بخش صنایع معدنی در قالب شمش روی است ، متاسفانه با بسته بودن مرز ترکیه در نیمه اول سال واحدها به مشکل خوردند و بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات، با مشکلات بسیاری مواجه شد.

وی افزود: با این وجود تاکنون ۹۰ درصد هدف‌گذاری صادراتی استان در نیمه اول امسال محقق شده که پیش بینی می شود اگر این مشکلات نبود، استان می‌توانست صادرات بالایی را ثبت کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هم اکنون از 220 میلیون دلار پیش بینی شده برای صادرات استان در سال جاری ، 100 میلیون دلار محقق گردیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در گمرک استان همه واردات در حوزه مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است و طی سال‌های اخیر با بهره‌برداری از واحدهای جدید، صادرات نیز مربوط به کالاهای ساخته ‌شده و یا نیمه‌ساخته است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف کشور در استان اظهار داشت: با توجه به پتاسیل بالای استان در زمینه تعداد بافندگان و نیز ثبت نقش های متنوع ، این استان به عنوان پایلوت کشوری برای صادرات فرش انتخاب شد.

فغفوری ادامه داد: پیش از این بخش عمده فرش های استان با برند سایر استان ها صادر می شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص میزان سرمایه گذاری صنعتی استان گفت: در ابتدای سال93 حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان بود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای جدید در سال‌های اخیر، این میزان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می گردد با افتتاح‌های آتی این شاخص تا پایان سال از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان بگذرد.

فغفوری خاطرنشان کرد: استان در گذشته رتبه ۱۸ را در رتبه‌بندی حجم‌سرمایه‌گذاری داشت که حال این مهم به رتبه ۱۲ رسیده و نشان از آن دارد که توسعه استان بر محور توسعه صنعتی بوده و استان توانسته زنجیره تولید را در بخش نساجی، فولاد و سنگ‌های تزئینی تکمیل کند.

 

 

 
 
نظر شما