استاندار زنجان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس استان بیان کرد:

کاهش رعایت شیوه نامه بهداشتی یعنی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۳:۳۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۶۱۹۶
کاهش رعایت شیوه نامه بهداشتی یعنی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا
استاندار زنجان گفت: اقدامات بسیار خوبی برای مقابله با شیوع کرونا در استان صورت گرفته و انتشار برخی اخبار جعلی در فضای مجازی بعنوان ایجاد اخلال و تشوش اذهان عمومی بوده و جرم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس استان گفت: برای مدیریت بهتر اخبار در فضای مجازی و جلوگیری از نشر مطالب کذب در زمینه کرونا، برخوردهای لازم مصوب شده است و افرادیکه به دروغ در فضای مجازی مطالب و مصاحبه‌هایی را منتشر می‌کنند، اخلالگر محسوب می‌شوند.

مقام عالی استان افزود: هیچ فردی حق ندارد با رفتار و گفتار خود، نا امیدی در اذهان عموم ایجاد کند، البته این به معنی عدم ارائه نظر نیست و در این خصوص باید صاحب رسانه ای که اخبار دروغ را منتشر می کند، مورد بازخواست قرار گیرد.

وی اضافه کرد: انجام چنین کاری گناه محسوب می شود چرا که اذهان مردم را بخود مشغول می کند و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای کنترل و مدیریت بهتر کرونا اقدامات متعددی انجام داده است.

حقیقی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی این استان شیب رعایت پروتکل های بهداشتی استان در حال کاهش است، اظهار داشت: بر این مبنا شیب مبتلایان به کرونا نیز در حال افزایش است درحالیکه برنامه های مختلفی در راستای مدیریت بهتر این بیماری در استان انجام گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان زنجان باید در زمینه شمار مبتلایان به کرونا از میانگین کشوری در رده پایین تری قرار می گرفت که چرایی این مساله باید بررسی و راهکارهای پیشگیرانه آن نیز لحاظ شود.

استاندار زنجان، بهره گیری از ظرفیت های همیاران سلامت را گامی مهم در مدیریت بهتر بیماری کرونا در استان عنوان کرد و گفت: گروه های هدف این بخش باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرند و در جلسه ای در این خصوص اقدامات اجرایی دستگاههای مربوطه مطرح و گزارش از سوی فرمانداران ارائه شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از ثبت خوداظهاری سه هزار و ۹۰۸ مبتلای کرونایی اقدام کرده است، اظهار داشت: ۸۰ درصداین افراد تماس با فرد آلوده در خانواده، دورهمی، مسافرت ها، شرکت در مراسم ترحیم و محل کار را عنوان کردند که  پیش از این نیز موارد اعلام شده بود.

حقیقی افزود: متاسفانه افراد بی توجه به پروتکل های بهداشتی با سلامت مردم بازی می کنند و انجام چنین کاری جرم بوده و در این خصوص باید  راهکارهای پیشگیرانه اتخاذ شود تا شمار مبتلایان کاهش یابد.

این مسؤول در خصوص وضعیت استفاده از ماسک در مکان های مختلف نیز ادامه داد: این موضوع دارای نوسان بوده به عنوان نمونه زدن ماسک در پاساژها در نیمه مهر ۵۵ درصد بود که اکنون به ۸۵ درصد رسیده که چنین وضعیت باید حفظ و نظارت ها جدی تر شود.

وی با انتقاد از کاهش استفاده از ماسک در حوزه حمل و نقل درونشهری زنجان گفت: در این بخش میزان رعایت از ۷۰ درصد به ۶۴ درصد کاهش یافته است و از طرفی  آرامستان ها نیز وضعیت خوبی ندارند و باید علل این موضوع بررسی شود.

استاندار زنجان به لزوم تمرکز بهداشت و کنترل بهتر این بخش در روزهای کرونایی استان تاکید کرد و گفت: با راه اندازی استودیو سلامت تولید محتوا در آن انجام گیرد تا اثر گذاری لازم را برای مخاطبان به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت های میدانی مدیران در شرایط کرونایی لازم و ضروری است که تحقق این مساله نتیجه خوبی را رقم می زند در غیر اینصورت باید شاهد اتفاقات ناخوشایند بود.

 

نظر شما