معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

برنامه های گرامیداشت ۱۳ آبان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۱۷۱۳
برنامه های گرامیداشت ۱۳ آبان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد
خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز ۱۳ آبان ماه در محل استانداری زنجان ،۱۳ آبان را تبلور نماد روحیه استکبار ستیزی اعلام کردو گفت :۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی: در این روز دانشجویان و دانش آموزان خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: ۱۳ آبان در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده و یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راه پیمایی کرده و رژیم شاه، به آنان حمله کردند و آنان را به خون کشیدند.

نافچی با بیان اینکه این روز تاریخی با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) مقارن است، تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: باید برنامه‌های ماندگاری برای تبیین فلسفه روز ۱۳ آبان در تمام شهرستان‌ها استان با همکاری فرمانداران برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداران نسبت به فضاسازی شهری این روز برنامه ریزی و مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

نافچی با با اشاره به همزمانی دو مناسبت بسیار مهم و بزرگ عید سعید مبعث و ۱۳ آبان، افزود: باید فلسفه و اهداف این دو واقعه مهم و ماندگار به مردم به خوبی تبیین و تشریح شود.

وی گفت: باید حساسیت مردم نسبت به این دو واقعه مهم تقویت شده و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عید بزرگ را جشن بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، با بیان اینکه شبکه شاد فرصت بسیار خوبی است تا دانش آموزان گذشته را به نسل امروز معرفی کنیم، افزود: سرودهای مختص این روز در فضای مجازی پخش شود.

نافچی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا همه برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد، یاد آور شد: برنامه‌های اجرا شده در فضای باز هم باید با افراد محدود باشد و مراسم کنترل شود.

 

نظر شما