معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

شمار فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان زنجان کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۵۰۱۹
شمار فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان زنجان کاهش یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۳/۸ درصد و برون شهری ۱۱/۳۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهرداد سلطانی، در جلسه کمسیون اجرای ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان زنجان، افزود: فقط در بخش روستایی با شمار فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی مواجه هستیم که لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب و ارایه راهکارهای بهتر و عملی‌تر، میزان تصادفات در سطح جاده‌های روستایی زنجان نیز شیب نزولی پیدا کند.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه امسال میزان تصادفات فوتی درون و برون شهری استان زنجان حدود ۱۰/۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: در واقع این سیر نزولی مربوط به کاهش تصادفات منجر به فوت طی سه ماهه اخیر است.

سلطانی تاکید کرد: ایمن سازی هرچه بهتر خیابان ‌ها و معابر، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله تابلو ایست در نقاط پرحادثه و تغییر شکل فیزیکی خطوط ویژه عابر پیاده در نقاط شهری همچنین اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرآفرین در مسیرهای ارتباطی برون شهری برای کاهش تصادفات رانندگی باید در اولویت کاری دستگاه های متولی باشد.

وی اظهار داشت: آمارهای ارایه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان نشان از شیب نزولی تصادفات فوتی در سطح این استان دارد و این جای خوشحالی است و در واقع شیب تندی که تا اوایل مرداد ماه امسال داشتیم و در واقع جزو استان های افزایشی بود که خوشبختانه امروز میزان آن روند کاهشی به خود گرفته است که امید می رود تا پایان سال این شیب کاهشی تداوم داشته باشد.

سلطانی، همچنین به مخاطرات ناشی از ایجاد سد معبر در سطح مسیرهای ارتباطی درون شهری زنجان اشاره کرد و افزود: موضوع پارک خودروهای سنگین در خیابان ها و تجاوز برخی اصناف به حریم خیابان و پیاده رو نیز باید هرچه سریعتر از سوی دستگاه های ذیربط مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مغازه داران و دستفروشان، پیاده روها و خیابان ها را به مغازه تبدیل کرده اند بطوریکه برخی ها به صورت ۲۴ ساعته این مکان های عمومی را در اختیار گرفته اند که این نیز اجحاف در حق و حقوق دیگر شهروندان است که باید برای سامان بخشی آنها اقدام عاجل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز