معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خبر داد:

زنجان توان تولید روزانه ۲ میلیون ماسک را دارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۴:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۸۷۲۱
زنجان توان تولید روزانه ۲ میلیون ماسک را دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با ظرفیت ایجاد شده در واحدهای استان توان تولید ماسک در زنجان به روزانه ۲ میلیون عدد رسیده است که در صورت نیاز این تعداد تولید و عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمدرضا آبی پور در خصوص آخرین وضعیت تولید ماسک در استان گفت: هم اکنون روزانه ۳۵۰ هزار عدد ماسک درمانی برای تامین نیاز بخش درمان، ۱۴۰ داروخانه فعال و ۳۰۰ هزار عدد ماسک عمومی نیز از طریق فروشگاه‌های منتخب تولید و توزیع می شود که میزان تولید مازاد بر نیاز استان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۱۰ واحد تولیدی ماسک در استان فعال هستند که می توانند حتی مازاد نیاز استان تولید داشته باشند، اضافه کرد: در مجموع تولیدحدود ۷۰۰ هزار عدد ماسک، بر اساس نیاز روزانه استان بوده و مازاد تولید در استان به گونه ای است که فقط یک واحد تولیدی هم اکنون سه میلیون عدد ماسک انبار شده دارد که بطور معمول به دانشگاه‌های علوم پزشکی استانهای همجوار و یا مراکز درخواست کننده ارسال می شود.  

وی اظهار داشت: ماسک برای توزیع در بخش عمومی از طریق ۱۴۰ داروخانه فعال و به قیمت یک‌هزارو ۳۰۰ تومان و فروشگاه‌های منتخب و چادرهای هلال احمر به قیمت یک‌هزار تومان در شهرها و از طریق مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در سطح روستاهای استان توزیع می شود.

آبی پور افزود: علاوه بر آن توزیع ماسک در صورت نیاز و درخواست در شرایط ضروری و نیاز فوری به این کالا با اعلام فرمانداران شهرستان ها بلافاصله انجام می‌شود که در مجموع با اقدامات لازم و تدابیر اتخاذ شده استان در ارتباط با تامین اقلام پیشگیرانه کرونایی مشکلی وجود ندارد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در ارتباط با وضعیت تولید اقلام ضدعفونی از جمله ژل ضدعفونی و  اسپری الکل ۷۰ درصدی نیز ادامه داد: در ابتدای شیوع این ویروس تنها کارخانه تولیدی استان روزانه سه تن الکل ۹۰ درصدی تولید می کرد که با ارسال این ماده به کارخانجات به الکل ۷۰ درصد تبدیل می شد که اکنون توان تولیدی این واحد به روزانه بالای ۱۰  تن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری بسیار خوب شرکت تعاونی داروسازان استان که از ابتدای شیوع ویروس همراه سایر بخش‌های دولت و بخش خصوصی در پیشگیری از این بیماری همراه بوده اند روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار عدد ماسک و حدود ۳۰ هزار عدد الکل و ژل ضدعفونی در استان ذخیره سازی می شود که در صورت ضرورت استفاده خواهد شد.

آبی پور ابراز امیدواری کرد، با این اقدامات و تامین نیاز اقلام بهداشتی عموم مردم، کسبه و بازاریان استان هم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در کنترل شرایط کنونی و قطع زنجیره انتقال این ویرسو همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

 

 

 

نظر شما