استاندار زنجان:

۶ واحد تولیدی در زنجان افتتاح می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۱:۰۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۸۹۸۹
۶ واحد تولیدی در زنجان افتتاح می‌شود
استاندار زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان امسال ۶ واحد تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی استاندار زنجان گفت: واحد تولیدی ذوب فلزات البرز ناب آرش با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 نفر که بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور است و همچنین شرکت ریسندگی با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی قریب ۲ هزار نفر، جزو این ۶ واحد تولیدی آماده افتتاح در استان است.

حقیقی تصریح کرد: تلاش داریم که زنجیره تولید را در استان تکمیل کنیم و به ویژه در صنعت فولاد، خام فروشی نشود و به همین دلیل نیز ارزش ریالی یک تن صادرات از استان زنجان از متوسط کشوری بالاتر است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پارسال (۹۸) هفت واحد تولیدی با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در استان به بهره برداری رسید، گفت: همچنین سال گذشته ۱۰ واحد تولیدی نیز که بین پنج تا ۱۵ سال به حالت تعطیل درآمده بودند با توجه به تلاش های صورت گرفته و با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به چرخه تولید بازگردانده شدند.

حقیقی با بیان اینکه سال ۹۸ حجم سرمایه گذاری استان از یک هزار میلیارد تومان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید، افزود: در کنار به چرخه بازگرداندن ۱۰ واحد تولیدی، مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار را نیز با همکاری بسیار خوب قوه قضائیه و اعضای شورای تامین استان برطرف کردیم که این تعامل خوب و مناسب جای تقدیر دارد.   

وی تصریح کرد: در همین راستا، مشکل مدیریتی شرکت ایران ترانسفو به واسطه تلاش مدیران و پشتیبانی قوه قضائیه و اعضای شورای تامین استان حل و برای رفع مشکل نقدینگی آن نیز مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تهاتر انجام و این اقدامات موجب افزایش سود این شرکت در سال ۹۸ به میزان ۱۲۰ درصد و افزایش 100 درصدی رقم تولید آن شد. 

حقیقی میزان صادرات شرکت ایران ترانسفو را در سال گذشته ۲۱ میلیون دلار ذکرکرد و گفت: میزان صادرات هدفگذاری این شرکت برای سالجاری ۳۰ میلیون دلار است و به یقین بیش از این میزان محقق خواهد شد.

حقیقی ادامه داد: شرکت ایران ترنسفو زنجان پارسال (۹۸) ۴۲۰ نفر را از طریق آزمون جذب کرد و امسال نیز ۴۰۰ نفر دیگر پذیرفته می شوند که همگی این تعداد بومی هستند.

 

نظر شما