با بیان اینکه طرح مشوق بیمه ای در راستای اجرای بند الف تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت :

اجرای طرح مشوق بیمه ای کارفرمایی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۳:۳۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷۴
اجرای طرح مشوق بیمه ای کارفرمایی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:طرح مشوق بیمه ای با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان ، صاحبان کسب ، کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید می باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا یوسفی با بیان اینکه طرح مشوق بیمه ای در راستای اجرای بند الف تبصره 18 قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت :طرح مشوق بیمه ای با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان ، صاحبان کسب ، کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید می باشد .
محمدرضا یوسفی در ادامه بیان کرد: در این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی مدت 21ماه توسط وزارت متبوع پرداخت می‌شود .وی با بیان اینکه در این مدت بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می‌شود ادامه داد: برای بهره مندی از مزایای این طرح، کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد و در سامانه مشوق بیمه ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام نماید .
یوسفی افزود: نیروی کار جدید هم باید می بایست مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال (سن زمان خدمت به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود)و حداکثر سابقه ۳۶ ماه بیمه داشته باشد. نیروهای جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده نیز، افزایش نیروها نسبت لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرماست. وی افزود: شرایط بهره مندی از این طرح برای کسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است. به این صورت که برای بازگشت به کار نیروهای دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده این کارگاهها، افزایش نیرو بر اساس لیست بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز