توصیه استاندار زنجان به بانکهای عامل در شرایط کرونا؛

برای پرداخت اقساط به کسبه و مردم فشار نیاورید

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۲:۴۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۶۱۲۵
برای پرداخت اقساط به کسبه و مردم فشار نیاورید
استاندار زنجان گفت: در شرایط فعلی کشور به بانک‌ها توصیه می‌شود برای دریافت اقساط به کسبه و مردم فشار نیاورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی شامگاه (۹ آذرماه) در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن محکومیت عملیات تروریستی رخ داده که منجر به شهادت شهید محسن فخری‌زاده شد، عنوان کرد: این اقدام توسط تروریست‌های بزک کرده و دشمنان همیشگی ملت ایران انجام گرفت. دانشمندی که ترور شد در شرایط امروز به کمک علم آمده و در تلاش برای ساخت واکسن کووید - ۱۹ بود؛ دشمنان مطمئن باشند که تقاص این کار را خواهند داد.

این مسئول در ادامه با اشاره به کاهش تعداد بستری‌ها و آمار مبتلایان به کرونا در استان، عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد که پافشاری بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها درست بوده است. مردم باید آگاه باشند که در فضای بسته، شدت واگیری بیماری غیرقابل تصور است و در این فضا اگر بیمار مبتلا به کرونا حرف بزند هر چه خانه هم بزرگ‌تر باشد، باز هم همه افراد مبتلا خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با تاکید بر اینکه ماندن افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت اعلام شده در خانه‌ای که افراد سالمند یا فردی با بیماری زمینه‌ای بسیار خطرناک است و این افراد را در معرض آسیب قرار خواهد داد، گفت: ۷۰ درصد افراد مسنی که تست آن‌ها مثبت اعلام شده است، در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و ۸۵ درصد آمار مرگ و میرها نیز در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای است. این آمارها نشان می‌دهد که باید در رابطه با این افراد و مراقبت از سلامت آن‌ها، بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این‌که وظیفه شرعی و دینی هر فردی که در منزلش فرد سالمند دارد این است که بالاترین میزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند، افزود: هر فرد باید یک همیار سلامت در خانواده خود باشد. غربال‌گری زمانی نتیجه خواهد داد که پشت آن اراده قوی برای کنترل بیماری وجود داشته و این امر تداوم یابد.

استاندار زنجان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه‌کنی کامل کرونا را ضروری و وظیفه همگانی دانست و تصریح ‌کرد: همه ما باید آموزش‌های لازم در زمینه مبارزه با کرونا را فراگیریم و به زندگی با کرونا توامان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادت کنیم؛ چراکه کوچک‌ترین کوتاهی، یک عمر پشیمانی برای ما در پی خواهد داشت.

حقیقی در ادامه به تعطیلی فعالیت اصناف طی روزهای گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه برخی صنوف موارد را رعایت نمی‌کنند، گفت: روسای اصناف باید نسبت به توجیه صنوف زیرمجموعه خود اقدام کنند و اگر مسئولی نمی‌تواند این امر را انجام دهد، در پذیرفتن این مسئولیت اشتباه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چهار اقدام عملیاتی که برای مبارزه با کرونا باید در استان انجام شود، افزایش تست سرپایی است، اضافه کرد: اگر برای افزایش تست مشکلی وجود دارد تضمین به حل آن می‌دهیم. با افزایش تست‌ها و بیماریابی، موضوع قرنطینه مورد توجه قرار می‌گیرد. نقاهت‌گاه‌ها باید در استان زنجان سامان یابد که این امر در مرحله اول برای زنجان ۴۰ درصد است. برای انجام قرنطینه باید از همه امکانات رفاهی ادارات و دستگاه‌ها استفاده شود و هتل سپهر نیز مجدداً به چرخه بازگردد.

این مسئول با تاکید بر اینکه کسانی که تست PCR آن‌ها مثبت است باید حتما قرنطینه را رعایت کنند، یادآور شد: با کسانی که علی‌رغم داشتن تست مثبت در جامعه تردد می‌کنند باید به شدت برخورد قانونی صورت گیرد. در توزیع کپسول اکسیژن اولویت اساسی با استان زنجان است. نباید کوچک‌ترین اشکالی در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع شلوغی نانوایی‌ها برای ما قابل قبول نیست، ادامه داد: آرد به حد کافی در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و هیچ دلیلی برای این شلوغی‌ها وجود ندارد. در ضمن بانک‌ها برای اقساط نباید به کسبه و مردم فشار بیاورند. همچنین در این ایام هیچ اداره‌ای حق ندارد اقدام به تعطیلی صد درصدی کند، البته مدیر حق دارد تعداد کارکنان را در این مدت تقلیل دهد.

استاندار زنجان با یادآوری این مطلب که کماکان تاکید می‌کنیم همکاری مردم یکی از ارکان اصلی و مهم در مبارزه با کرونا است، خاطرنشان کرد: تعطیلی‌های دو هفته‌ای تلنگری بر این بود که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود ممکن است شاهد افزایش محدودیت‌ها باشیم، لذا باید رفتار همه ما مبتنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصلاح شود.

 

نظر شما