معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

شهروندان زنجانی مراسم شب یلدا را مجازی برگزار کنند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۵۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۶۷۴۳
شهروندان زنجانی مراسم شب یلدا را مجازی برگزار کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان از مردم این استان خواست با توجه به در پیش بودن شب یلدا این مراسم را در فضای مجازی برگزار کنند تا از شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: طبق آمارهای ارائه شده ۵۰ درصد عامل شیوع ویروس کرونا به دورهمی و تجمعات بازمی‌گردد که این امر توجه عموم به اجتناب از برگزاری مراسم ها و حضور در اجتماعات را مهم بسیار ضروری کرده است.

وی اظهار داشت: هر چند وضعیت کرونایی شهر زنجان از قرمز به نارنجی تغییر یافته، اما حفظ این شرایط همچنان نیازمند همکاری مردم و دستگاههای بین بخشی است که این مهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی، محقق می شود.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونایی کشور و با هدف کاهش شمار مبتلایان، بسیاری از محدودیت ها اعمال شده و این درحالی است که همه ساله ایرانی ها در آخرین روز فصل پاییز مراسم شب یلدا را برگزار می کنند که امسال با توجه به شرایط حاکم شکل متفاوت‌تری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به روزهای سرد سال، جابجایی هوا در یک مکان بسته وجود ندارد و بر این مبنا برگزاری دورهمی ها در  شب یلدا می تواند عامل مهمی در انتشار و شیوع کرونا  باشد و مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اعمال محدودیت های کرونایی در این استان یک بخش از کار را تشکیل می دهد اما آن چیزی که می تواند در پیشگیری از بیماری و سلامت شهروندان موثر باشد، این است که همچنان به شهروندان اطلاع رسانی، اقناع سازی لازم و فضاسازی مناسب از طریق رسانه ها اعم از صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون توجه به سلامت مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک امری مهم و ضروری بوده در این میان هر چه رعایت این نکات افزایش داشته باشد، بطور طبیعی با کاهش شمار و شیوع بیماری مواجه خواهیم شد.

مرادی نافچی همچنین بر ضرورت نظارت و دقت عمل لازم و انجام بازرسی های مجدد برای رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف، ادارات و سامانه حمل و نقل عمومی تاکید و خاطر نشان کرد: کم رنگ شدن رعایت پروتکل‌ها، پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

از زمان شیوع کرونا تا کنون مجموع موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی ۴۱ هزار و ۱۵۴ نفر بوده و موارد مثبت فوتی نیز به عدد یک هزارو ۵۷ نفر رسیده است.

در این مدت پنج هزارو ۲۸۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستانهای استان نیز با بهبودی کامل ترخیص شده اند و هم اکنون ۳۰۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۱۷ هزار و ۹۵۲ نفر نیز آمار تجمعی بستری های کرونایی در این استان را تشکیل می دهد.

 

نظر شما