معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

نگاه به مسائل اجتماعی از سوی مدیران مغفول مانده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۶۴۰۶
نگاه به مسائل اجتماعی از سوی مدیران مغفول مانده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: متاسفانه مسائل اجتماعی از نگاه برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مغفول مانده است و بر این مبنا باید نسبت به احصای موارد تا ۱۰ روز آینده به همراه پیشنهادات اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و کارگروه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی استان با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی نیز تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، گفت: برخی مدیران، جلسات تشکیل شده در فضای مجازی را چندان رسمی تلقی نمی کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه اعضای کارگروه اجتماعی مسایل مبتلابه حوزه ماموریتی خود را با توجه شرایط کرونایی و پایان سال مورد توجه قرار دهند و حداکثر تا ۱۰ روز آینده سازو کارها و پیشنهادات را ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم جمع آوری کودکان کار از سوی دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و بهزیستی تاکید کرد و گفت: این کار باید توسط این دستگاههای اجرایی انجام و از گروههای هدف حمایت شود، این در حالی است که همچنان در سطح شهر کودک کار مشاهده می شود.

مرادی به موضوع متکدیان نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا گرمخانه راه اندازی شده و انتظار بر این است که فرمانداری، شهرداری زنجان و دستگاههای مسوول مداخلات لازم را انجام دهند چرا که بروز این مساله در مناطق مختلف شهر چهره ناخوشانیدی را ایجاد کرده که تا ۱۰ روز آینده نتیجه اقدامات ارائه شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر شرایط کرونایی لزوم مداخلات به مسائل، دغدغه های کنونی شهروندان را فراهم کرده، مدیران مسوولانه در این خصوص وارد عمل شوند که در صورت بی توجهی مدیر مربوطه معرفی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: این موضوع، پذیرفتنی است که فرمانداران شهرستان ها کمیته های اجتماعی را تشکیل نداده باشند و اقدامات در این خصوص باید محسوس باشد.

وی  یادآوری کرد: انتظار بر این است که مدیران فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تحرک و پویایی بیشتری در حوزه مسوولیت خود داشته باشد و نتیجه اقدامات انجام گرفته باید از سوی رسانه های گروهی استان اطلاع رسانی و امیدواری های بیشتری در بین عموم ایجاد شود. 

مرادی با اشاره به مشکلات پیش رو در کمک های مردمی و ساماندهی این مهم افزود: در صورت عدم ساماندهی صحیح کمک های مردمی با مشکلاتی مواجه می شود و اینکه چه سازمانی باید نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند و از طرفی نمی توان به شناسایی دقیق مخاطبان مبادرت کرد.

وی اظهار داشت: ممکن است خانواده ای نیازمند چندین بار از کمک های مردمی استفاده کند و در مقابل خانواده ای نیازمند مهجور باقی بماند و بر این مبنا سامانه ای در این خصوص سامانه ای تعریف شده تا نیازمندان واقعی آن ثبت شوند.

این مسوول ادامه داد: از طرفی جامعه هدف نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشخص و معین است که کمک های لازم را دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین هر نوع توزیع کمک های مردمی توسط هر ارگان و دستگاه اجرایی باید مبتنی بر سامانه طراحی شده باشد و از طرفی با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برخی سالمندان با سرپرست، بی سرپرست و بی بضاعتی هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند و از طرفی کمک های لازم  افراد مبتلا به کرونا برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی به نقاهتگاه‌ها سوق داده شود.

مرادی افزود: طبق فرم تهیه شده تمامی دستگاه‌های اجرایی که نسبت به جمع آوری کمک های مومنانه با همکاری موسسه های دیگر اقدام می کنند، مقرر شده این کمک ها ساماندهی شود تا به سمت رفع نیازهای افراد شناسایی شده هدایت شوند و مقدار کمکهای انجام گرفته باید مشخص باشد تا گروه هدف بیشتری را شامل شود.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم توزیع منطقی و عادلانه درمیان نیازمند واقعی داشته باشیم، باید بر اساس سامانه عمل کنیم که این مهم با همکاری دفتر اجتماعی و سپاه انصار المهدی(عج) استان انجام می گیرد. 

 این مسوول ادامه داد: یکی از دغدغههای قبلی جلسات دسترسی نداشتن دانش آموزان استان به دلیل بضاعت مالی به تبلت و تلفن همراه بود که طبق اعلام معاون اداره کل آموزش و پرورش استان آمار امیدوار کننده ای اعلام شده که فرمانداران استان نیز در این خصوص عدالت آموزشی و اولویت توزیع در مناطق محروم را مورد توجه قرار دهند. 

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان ها نیز به عنوان یک اولویت این مهم را در درستور کار قرار دهند تا جامعه هدف که همان دانش آموزان  نیازمند است، از این فرصت بهره مند شوند و در این راستا می توان از ظرفیت های خیرین استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز