استاندار زنجان در جلسه راهکارهای مدیریت مصرف انرژی استان:

قطع برق برای مدیریت مصرف انرژی با اطلاع رسانی قبلی باشد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۳۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۸۲۹۱
قطع برق برای مدیریت مصرف انرژی با اطلاع رسانی قبلی باشد
استاندار زنجان گفت: در مدیریت مصرف انرژی باید به گونه ای عمل شود تا ذهنیت منفی در شهروندان ایجاد نشود از این رو قطعی‌های احتمالی برق با اطلاع رسانی قبلی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی  در جلسه راهکارهای مدیریت مصرف انرژی استان به ضرورت توجه به مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: اگر مصرف انرژی مدیریت نشود هم خسران برای کشور است و هم مشکل برای استان ایجاد می شود.

وی به لزوم رعایت قانون و نظم در مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد و ادامه داد: ما برای مدیریت انرژی چند کار را باید در دستور کار داشته باشیم که مطلع کردن ذینفعان یکی از مهمترین آنها است.

حقیقی با بیان اینکه قطع برق بدون اطلاع قبلی، واحدهای تولیدی را با مشکلاتی مواجه می کند، اظهار داشت: برخی از واحدها در صورت قطع برق، چندین روز طول می کشد تا دوباره به چرخه بازگردند، در خصوص این نوع واحدها باید حتی‌الامکان کاری کنیم که صرفه جویی کنند و از طرفی برقشان هم قطع نشود.

استاندار زنجان به لزوم دسته بندی واحدهای تولیدی جهت قطع برق احتمالی اشاره کرد و گفت: همزمان با مدیریت مصرف انرژی در واحدها، دستگاههای اداری و اجرایی نیز باید ضوابط و قانون را در این خصوص رعایت کنند و در واقع اولویت در این زمینه با دستگاههای اداری است.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه برق و گاز تسهیلات خوبی را ارائه می دهد، افزود: بهای برق و گاز کسانی که کم مصرف هستند، مورد بخشودگی قرار می گیرد.

استاندرازنجان با بیان اینکه این استان از مناطق سردسیر کشور است، افزود: با وجود این شرایط درصدی که در مدیریت مصرف انرژی برای این استان در نظر گرفته شده است، قابل تحقق است.

 براساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مصرف انرژی برق در این استان در زمان حاضر با رشد ۵.۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از سه میلیارد کیلو وات ساعت رسیده است.

همچنین سهمیه ابلاغی مدیریت بار (صرفه جویی) زمستان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، ۲۹ مگاوات و ۲۳۳ مگاوات ساعت تعیین شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز