معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

اقلام معیشتی بین ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیازمند شناسایی شده در استان توزیع می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۳۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۸۳۲۳
اقلام معیشتی بین ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیازمند شناسایی شده در استان توزیع می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر ۳۸ هزارو ۵۰۰ نیازمند در این استان شناسایی و در سامانه شده است که برای پیشبرد بهتر کارها و برقراری عدالت اقلام کمک معیشتی بین این گروهها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی،  در قرارگاه عملیاتی کرونا و ساماندهی سالمندان استان با اشاره به اینکه اقدامات جدیدی در جلسه قرارگاه و ساماندهی خدمتگزاری به سالمندان مد نظر باشد،  افزود: قرار نیست همان اقدامات قبلی گزارش دهی شود و بر این مبنا چند اولویت مهم در دستور کار کمیته ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: انتظار بر این است که کمیته ها اقداماتی را در راستای الکترونیکی کردن تامین نیازمندی‌های سالمندان انجام دهند تا از بار مالی این خدمات کاسته شود و در طرح شهید قاسم سلیمانی هم برای قطع زنجیره انتقال به دنبال کاهش بار مراجعین سالمند برای دریافت خدمات هستیم.

مرادی نافچی ادامه داد: این اقدام به این معنی است که کارها در این بخش از سوی  ادارات کل بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران ساماندهی شود و دستگاههای مستقیم متولی با سالمندان نسبت به الکترونیکی کردن خدمات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تامین اقلام مورد نیاز و پیشگیری از مراجعه سالمندان به مراکز خدماتی باید مد نظر قرار گیرد و به عنوان مثال برای تامین داروهای مورد نیاز گروههای هدف به ویژه مبتلایان به بیماری چه مکانیزمی تعریف شده است و از طرفی هر دستگاه باید سامانه جمعیت سالمندی را تهیه کند.

مرادی افزود: دستگاههای متولی امر پس از تهیه آمار گروه هدف باید مشخص کنند چه جمعیتی دارای بیماری های زمینه ای هستند، در صورت ابتلا به کرونا در منزل نگهداری می شوند و یا اینکه به قرنطینه های آماده شده در استان هدایت خواهند  شد.

وی با بیان اینکه با وجود آماده سازی قرنطینه ها افراد حاضر به سپری کردن دوره نقاهت خود در این مراکز نیستند، اظهار داشت: در این خصوص سالمندان بدون سرپرست باید جدا سازی و در این مراکز نگهداری شوند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: تسهیلات اعطایی در حوزه های مختلف به سالمندان توسط هر یک از دستگاههای عضو ستاد باید انجام و این مهم ساماندهی شود و بر این مبنا باید دید از اول آذر تا کنون چه تسهیلاتی داده شده و تا پایال سال به چه نحو انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: جهت گیری و برنامه ریزی انجام گرفته و با مشارکت مردمی تلاش می شود که پیک سوم کرونا به واکسن ارتباط داده شود تا به پیک چهارم وارد نشویم که این از جمله مهمترین رویکرد ستاد ملی و استانی کرونا است که در این خصوص مداخلاتی در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اینکه در کمیته پشتیبانی و جلب مشارکت های مردمی شاخصی برای توزیع اقلام نیازمندان باید تعریف شود، افزود: در ستاد مواسات مصوبه ای در حال تهیه است که همه دستگاههای اجرای نسبت به جمع آوری کمک های مومنانه اقدام می کنند اما قبل از توزیع باید هماهنگی لازم با استانداری انجام دهند.

وی اضافه کرد: توزیع  هدفمند کمک های مومنانه به گروههای هدف می تواند از موازی کاری های متعدد جلوگیری کرده و نیازمندان واقعی شناسایی شوند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: کمیته های پنچ گانه قرارگاه تا هفته آینده برنامه عملیاتی ۶ ماهه آینده خود را ارائه کنند و این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینک کمیته ها و دستگاههای اجرایی استان  ۲ گام مهم را مورد توجه قرار دهند، اظهار داشت: بر این اساس اقدامات مشخص و مداخله ای برای پوشش سالمندان و ارائه خدمات وتسهیلات و قطع زنجیره از اول آذر امسال تا کنون را  ارائه کنند، به این دلیل که ۸۰ درصد فوتی کرونایی را این قشر تشکیل می دهد.

مرادی افزود: بر این مبنا باید دید این اقدامات در بازه زمانی تا چه میزان توانسته به آرامش و رفاه سالمندان کمک کند و در این میان کمیته آموزش چه اطلاعات آموزشی در این خصوص ارائه  کرده و محتواهای تولیدی برای گروههای هدف و مخاطب شناسی اهمیت ویژه ای دارد.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر با کارهای انجام گرفته این استان به جز ابهر در شرایط زرد کرونایی قرار دارد، به این معنی است که اقدامات تاثیر گذار بوده و  کارهای مد نظر برای سالمندان زنجانی نیز باید محسوس باشد.

وی اظهار داشت: فلسفه جلسه قرارگاه صرف اعلام مصوبه نیست، بلکه  کار باید انجام گیرد و اثرات آن برای هفته های بعد مشخص شود و در این خصوص مدیران دستگاههای متولی امر و کمیته ها گامهای جدی بردارند.

مرادی خاطرنشان کرد: تا دوشنبه هفته آینده ادارات  عضو  اقدامات مشخص مداخله ای را از اول آذر تا کنون برای جامعه هدف ارائه کنند.

 

نظر شما