معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

وضعیت خوب کرونایی به معنای برگزاری مجدد تجمعات مختلف نیست

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۳:۵۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۰۱۲
وضعیت خوب کرونایی به معنای برگزاری مجدد تجمعات مختلف نیست
تغییر وضعیت کرونایی شهرستانها از قرمز به زرد به معنی عادی انگاری در رفتار مسوولان و شهروندان در حوزه های مختلف نیست نباید اینگونه تصور شود که با این شرایط می‌توان تجمعات برگزار کرد، بلکه هنر در انجام اقدامات پیشگیرانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی،  در قرارگاه عملیاتی کرونای استان با اشاره به همکای بین بخشی، مردم و سپاه استان در کنترل ویروس کرونا افزود: هر زمانی که برنامه و ایده ای مطرح شد، همکاری ها بسیار نمود داشته است که نمونه عینی آن در اعمال محدودیت های کرونایی و نتایج خوب حاصل از آن است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر نیز که طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا با همکاری بین بخشی در این استان در حال اجرا است و تداوم همین وضعیت می تواند چشم انداز بهتری را در این زمینه ایجاد کند.

این مسوول ادامه داد: طبق ارزیابی انجام گرفته و گزارش مرکز بهداشت شهرستان وضعیت شهرستان زنجان در مورد کنترل ویروس کرونا موفقیت آمیز بوده و باید پذیرفت که ممکن است در برخی ارزیابی ها برخی شاخص ها بالاتر باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس از تجارب کسب شده زنجان در سایر شهرستان های استان استفاده خواهد شد و این مهم فرصتی است که باید آن را به فال نیک گرفت و به عنوان نقد بر آن وارد نشد، چرا که اقدامات انجام گرفته ارزشمند و توفیقات نیز بسیار محسوس بوده است.

مرادی افزود: انتظار بر این است که فرمانداران شهرستان‌ها، فرماندهان سپاه و روسای مراکز بهداشت طرح شهید سلیمانی را به عنوان نمادی برای بهره گیری از تمامی امکانات و فرصت‌های موجود در شهرستان و استان برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، پیشگیری از تغییر وضعیت موجود و جلوگیری از وضعیت بد مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه این استان به سمت تغییر رنگ کرونایی از زرد به آبی و در نهایت سفید حرکت می کند، ادامه داد: فرمانداران شهرستان ها نیز در جلسات خود همانند گذشته با بسیج عمومی استفاده از امکانات و فرصت های موجود، اجرای هر چه بهتر طرح شهید قاسم سلیمانی را مد نظر قرار دهند.

این مسوول با اشاره به اینکه پیشگیری، مراقبت، نظارت و حمایت های لازم از قشر سالمندان باید انجام گیرد، ادامه داد: اقتضای این مسائل آگاهی بخشی لازم است و برای خود مراقبتی و رعایت دقیق پروتکل های اجتماعی انجام می شود.

مرادی با تاکید بر اینکه رویکرد استان در برگزاری مراسم و مناسبت های مختلف در شرایط کرونایی آگاهی بخشی در فضای مجازی بوده است، افزود: این موضوع باید بیش از پیش اشاعه داده شود و دست اندرکاران قرارگاه به عنوان ارکان هدایت رفتار جمعی و رفتارهای اجتماعی، فرهنگی، پیشگیری و مدیریت این رفتارها را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: در حوزه حمایت ۲ گروه سالمندان و مبتلایان بی بضاعت و افرادیکه به دلایل مختلف، معیشت آنها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است که با تشکیل ستاد مواسات و همدلی در استان تلاش می شود بجای انجام کارهای موازی و انفرادی بصورت متمرکز با ایجاد بانک اطلاعاتی نیازهای واقعی را برطرف کرد.

وی اظهار داشت: نیازمندان جامعه هدف انسان های دردمند و آبرومندی هستند که کمک های مومنانه باید به سمت آنان هدایت شود که علاوه بر کاهش درد، رفع نیاز، آبروی آنان نیز حفظ شود.

مرادی افزود: در طرح شهید قاسم سلیمانی کمیته هایی مشخص شده که هدف گیری ها در مناطق آلوده ممترکز باشد تا به کاهش ابتلای منتهی شده و به عبارتی دیگر به پیک چهارم بیماری وارد نشویم.

این مسوول خاطرنشان کرد: بر این اساس در طرح شهید قاسم سلیمانی اقدامات باید نظامند، هماهنگ و میدانی باشد و این مهم نباید صرفا بصورت تشکیل جلسات باشد بلکه در عمل باید نمود داشته باشد و از طرفی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز نسبت به ارزیابی کارهای انجام گرفته در شهرستان ها توجه بیشتری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز