سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان :

زلزله فرضی پنج و هشت ریشتری زنجان را لرزاند

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۴:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۹۰۵۷
زلزله فرضی پنج و هشت ریشتری زنجان را لرزاند
این زلزله فرضی در 25 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای مروارید بخش باغ حلی از توابع شهرستان سلطانیه روستاهای اسکند، ذاکر، کردناب، یوسف آباد، بناب، علی آباد، و امیر آباد، خیرآباد و سرخه دیزج را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: زلزله ای فرضی به بزرگی 8/5ریشتر، ساعت6:30 صبح امروز/دوشنبه/ در روستای مروارید بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه به وقوع پیوست.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، علی طاهری با تاکید بر اینکه امروز سناریوی تمرین تیم های عملیاتی با این زلزله فرضی در سطح استان اجرا شد، افزود: این زلزله فرضی در 25 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای مروارید بخش باغ حلی از توابع شهرستان سلطانیه روستاهای اسکند، ذاکر، کردناب، یوسف آباد، بناب، علی آباد، و امیر آباد، خیرآباد و سرخه دیزج را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله  تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمراستان به محل وقوع زلزله منطقه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ادامه با فراخوان همه معاونین هلال احمر در استان جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

طاهری با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات شمالغرب زنجان کشور به دلیل نزدیکی به محل زلزله ستاد فرماندهی تعیین شد، تاکید کرد: بلافاصله معاونین، مدیران و روسای شعب جمعیت هلال احمر، تیم های عملیاتی اعم از واکنش سریع، آنست(سگ های زنده یاب) کوهستان، جست و جو نجات فراخوان داده شدند.

وی اظهارداشت: در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرم دره، ماهنشان، ایجرود، طارم و ابهر نیز تیم های ارزیاب، جست و نجات، تیم های درمان اضطراری، سوانح شهری و آوار برداری، اسکان و سرپناه اضطراری، تیم تاسیسات، تیم حمایت روانی(جوانان و داطلبان)، تیم امنیتی اردوگاه(حراست)، تیم امور مالی، تیم لجستیک و آمادگی، تیم اطلاع رسانی و مستند سازی و تیم ارزیابی و سنجش تمرین فراخوان شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از انجام مانور زلزله فرضی 8/5 ریشتری در بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه، ارتقای توان عملیاتی نیروهای هلال احمر، امدادگران و نجاتگران این مجموعه است.

طاهری یادآوری کرد: آشنایی با نحوه عملیات در شرایط سخت و سازگاری با محیط با امکانات محدود به منظور آماده سازی نیروها در هنگام وقوع سوانح، ایجاد همکاری و کارگروهی در تیم های عملیاتی از دیگر اهداف اجرای مانور زلزله فرضی 8/5 ریشتری برشمرد.

** اقلام امدادی به منطقه زلزله زده روستا ی مروارید ارسال شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اقلام امدادی از مرکز استان و شهرستانها به روستای زلزله زده مروارید در شهرستان سلطانیه ارسال شد.

غفور اقاجانلو افزود: از مرکز استان چادر، چراغ والور، فانوس، ست ظروف از هر کدام ۱۰ عدد، ۱۰۰ تخته پتو و بسته غذایی برای ۱۰ خانوار ارسال شد.

وی تاکید کرد: از شعب هلال احمر نیز چادر، چراغ والور، فانوس، از هر کدام ۲ عدد، و 2 دست ست ظروف و ۱۰ تخته پتو ارسال شد.

** 14 روستا تحت تاثیر زلزله روستای مروارید قرار گرفت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در پی زلزله فرضی 8/5 ریشتری روستای مروارید شهرستان سلطانیه، ۱۴ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.

غفور اقاجانلو در جلسه ستاد امدادرسانی زلزله فرضی 8/5  روستای مروارید شهرستان سلطانیه افزود: بر اساس سناریوی تعریف شده، در این زلزله ۱۴ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند و روستای مروارید نیز با ۱۶۶ خانوار و ۵۳۳ نفر جمعیت متاثر از این حادثه طبیعی است.

وی تاکید کرد: روستای اسکند با ۲۶۶ نفر جمعیت و ۸۱ خانوار، ذاکر با ۱۷۴ خانوار و ۵۳۳ نفر، کردناب نیز با ۲۲ خانوار و ۶۳ نفر جمعیت تحت تاثیر این زلزله فرضی قرار گرفته اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یوسف اباد، کاک اباد، علی اباد و امیراباد  روستاهای متاثر از این زلزله بودند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های ارزیاب بلافاصله به روستای مروارید اعزام شدند تا میزان حادثه، وسعت، شدت و مصدومان آن را بررسی کنند.

اقاجانلو اظهارداشت: بر اساس برنامه عملیاتی شهرستان های زنجان، طارم، خدابنده، ایجرود و ستاد مرکز استان معین در این زلزله در منطقه مروارید هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان های گیلان، قزوین، اردیبل، همدان و البرز نیز به عنوان استان های معین هستند که می توانیم از آنها فراخوان داشته باشیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر چهار انبار در پایگاه شمالغرب نزدیکترین انبار به حادثه است که بعد از این برای تامین اقلام  انبارهای زنجان و‌خرم دره نزدیکترین انبارهاست.

اقاجانلو افزود: سایر دستگاه های اجرایی اعم از راهداری و اورژانس در سناریو تعریف شده که می توانیم برای آنها نیز فراخوان بدهیم.

** زلزله فرضی روستای مروارید ۳۵ مصدوم و پنج فوتی برجا گذاشت

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس گزارش ثانویه، از روستای مروارید شهرستان سلطانیه زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری، ۳۵ مصدوم و پنج فوتی برجا گذاشته است.

علی طاهری افزود: تاکنون ۱۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب و برای ۳۰ درصد واحدهای مسکونی نیز آسیب وارد شده است.

وی یادآور ی کرد: هشت نفر زیر آوار مفقود شده اند.

طاهری تاکید کرد: تیم های آوار برداری و تیم های آنست از نیازهای مهم در روستای مروارید است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان،  در مانور ساعت صفر که ساعت6:30 صبح اعلام شد، هلال احمر همه شهرستان های استان یک تیم عملیاتی پنج نفره را با تجهیزات کامل اعم از چادر و پتو برای 2 خانوار و از مرکز استان نیز برای 10 خانوار به پایگاه امداد و نجات جاده ای شمالغرب اعزام کردند و این تیم ها اقدام به چادر زنی برای اسکان موقت برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله برپا کردند. 

تیم های سحر، تیم توانا، تیم خبرنگاران بحران و مستند ساز، داوطلبان و خیرین از دیگر تیم های حاضر در این زلزله فرضی بودند.

مانور زلزله فرضی 8/5  روستای مروارید با هماهنگی مدیر کل بحران استانداری انجام شده و در سطح این استان اجرا شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون جمعیت هلال احمر استان زنجان سه مانور زلزله در سطح استان برگزار کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز